Någon som använder Polarpad?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Soya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 3 258
S

Soya

Är det någon som har erfarenhet av Polarpad?
Snöklampsulan man själv klipper till efter hästens hov och fäster med de
främre broddarna.

Nyfiken på hur dessa fungerar.

Sv: Någon som använder Polarpad?

Är dom till för att ha enbart när man rider eller sitter dom där hela tiden??

För åtminstone min häst får snöklampor och riskerar vricka sig även i hagen när han har skor på vintern om det är sådan sorts snö som ger klampor.

Därför har jag snösulor sånna man spikar mellan sko och hov som sitter hela skoperioden..

Tror inte de ska sitta där hela tiden. De är ju som en sula som är formad efter hästens hov. Sen är där två ringar man sätter mellan sko och brodd i tån.
Den sätts inte fast vid trakten.

Jag har också vanliga siliconsulor som sitter mellan hov och sko.

Jag har de sulorna och de fungerar kanon! Detta är andra säsongen jag använder de och jag kan verkligen rekommendera dom. Fungerar att ha på i hagen oxå. När det var som mest snö i vintras tog jag bara av dem och gjorde rent under 2 ggr i veckan. Då fick hon även vara utan på natten. Enkla att sätta på och ta av. Det enda minuset är att man behöver en vass,stark sax när man ska klippa till dom :laugh:

Vad bra att de går att ha i hagen:D
Men finns det inte risk att det kan komma föremål mellan sula och pad?
Hur kan det fungera att ha dem på när hästen står på kutterspån?

Tycker det skulle vara bra att själv kunna bestämma när jag behöver ha snöklampsulor på. Blir det barmark slits de ju fortare och går sönder.

Hur är hållbarheten? Hur ofta behöver de bytas till nya om hästen bara har dem när det är snö?

Fungerar säkert bra att ha hästen på spån. Jag har inte haft några problem att nåt har hamnat mellan sulan och snösulan. Den ligger ganska tätt emot eller hur jag ska säga. Hållbarheten är förvånansvärt bra tycker jag :laugh: Köpte 2 par förra vintern och 2 par denna vintern. Ett par är fortfarande oanvända då jag nu har på ett par från förra året och ett par nya. De jag köpte till denna vintern verkar dock lite rejälare,tror dom gjort om dom lite.
Tycker att de är super bra,jag har bara dåliga erfarenheter av snösulor som sitter på hela tiden så dessa passar mig utmärkt :D

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 105
Senast: Görel
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 500
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Någon som erfarenhet av halstäcken i fleece? Fungerar det under utetäcke ell
Svar
1
· Visningar
208
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka