Någon som har foderautomat?

Tiffany

Trådstartare
Vi ska köpa en foderautomat till vår katt. Han kan inte ha för mycket foder stående framme då äter han så han kräks. Är det någon här som har en fungerande foderautomat så att det går att programmera in flera måltider? Fungerar det bra?
 
Vi ska köpa en foderautomat till vår katt. Han kan inte ha för mycket foder stående framme då äter han så han kräks. Är det någon här som har en fungerande foderautomat så att det går att programmera in flera måltider? Fungerar det bra?
Vi har en sånhär till våra katter: https://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/foderautomat_for_katter/664357

Fungerar väldigt bra, förutom att våra katter är bortskämda och vill ha sällskap när de äter:angel:
 
@Alexandra_W en fråga ang Catmaten:
Hur ofta behöver man diska den invärtes enl. dig ? (Tänker på själva ”fjäderskruven” dvs själva mataren)

Antar att det samlas ”fett” från torrfodret på den såsmåningom som kanske riskerar att blocka funktion/bli ofräscht?

Jag har ju bara haft mina två automater några månader och diskar skålarna regelbundet. Men resten?

Och när man monterar ner resten för att diska: sabbar man inställningarna då så man sen behöver programmera om allt ?
 
Senast ändrad:
@Alexandra_W en fråga ang Catmaten:
Hur ofta behöver man diska den invärtes enl. dig ? (Tänker på själva ”fjäderskruven” dvs själva mataren)

Antar att det samlas ”fett” från torrfodret på den såsmåningom som kanske riskerar att blocka funktion/bli ofräscht?

Jag har ju bara haft mina två automater några månader och diskar skålarna regelbundet. Men resten?

Och när man monterar ner resten för att diska: sabbar man inställningarna då så man sen behöver programmera om allt ?

Diskat typ en gång per år. Har inte varit märkbart flottigt där då vid fjäder osv. Då är det betydlig värre med skålarna.

Påverkar inte alls inställningar etc att göra ren fjäder osv.
 
Jag vet att tråden är gammal, men jag slår också ett slag för Catmate! Vi ärvde vår och den är utan tvekan minst 10 år gammal, men den fungerar fortfarande prickfritt. Så himla smidigt! :up:
 
Kan någon hjälpa en som är trög? :o
Min verkar inte vilja ge några fodergivor trots att jag ställt in tider..
Men min första fråga får vara, hur ställer jag in så det visar 24h format och inte AM/PM? Det står att man ska hålla in "Time" tills det börjar blinka och trycka på "+" inom tre sekunder, men den ändrar bara tiden.

Edit. Kan ju ha missat att bestämma måltidsstorlek.. Ska prova och se om det händer något.
 
Kan någon hjälpa en som är trög? :o
Min verkar inte vilja ge några fodergivor trots att jag ställt in tider..
Men min första fråga får vara, hur ställer jag in så det visar 24h format och inte AM/PM? Det står att man ska hålla in "Time" tills det börjar blinka och trycka på "+" inom tre sekunder, men den ändrar bara tiden.

Edit. Kan ju ha missat att bestämma måltidsstorlek.. Ska prova och se om det händer något.

Var inget, funkar nu :p Man skulle visst hålla inne "Time" medan man klickade på "+".
 
@Riru är du nöjd med automaten so far?

Är jättenöjd, skönt att veta att det alltid finns mat om katterna blir hungriga, och att jag kan tumma lite på tiderna då när jag ger blötmaten eftersom dom inte kommer vara utsvultna för att all mat tagit slut redan.
Maken blev dock livrädd en morgon, han visste inte att jag ställt in den på morgonen. Frukosten hamnade på golvet när han satt vid köksbordet inför jobb och den körde igång matning klockan 06.00 :laugh:
 
@Riru härligt 😄 Var nyfiken då vi ju var flera som ”sålde” denna modell i tråden 😅

Kul att läsa att du är lika nöjd 😄 Jag älskar mina ! - (har ju två st till två katter )
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
913
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 653
Senast: Eva S
·
Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
1 790
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
258
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp