Någon som har koll på regelverket gällande förlossning utanför landet?

Sv: Någon som har koll på regelverket gällande förlossning utanför landet?

Hur går det för dig och var är du nu?

Det går framåt tack vare bra information här på Bukefalos! Och tackar som frågar! :bow:

Fram till nu har jag pendlat fram och tillbaka från Norge till Sverige p.g.a. praktiska detaljer med husförsäljning, möten på arbetet och läkarkontroller. Samt lite mys med vänner som är kvar.

Som läget är nu så var det glömt att sända rätt blankett från den norska Hälsokommittéförvaltningen (HELFO UTLAND). Har varit i kontakt med dem per e-post. Den blev sänd som den skulle i dagarna, så nu väntar jag på den i Sverige.

Förlossningen närmar sig nu (4 veckor kvar!), så efter att ha varit fast på hotell på Oslo S, då alla tågen slutade gå - håller jag mig kvar i "hemlandet" tills allt är klart och bebis är född.

Sedan har jag läst in mig på regler från norska NAV - vad som gäller med föräldrapengar, barnbidrag osv. Börjar bli rätt så upplyst på mina möjligheter nu samt vad som gäller för vistelse i Sverige. T.o.m så upplyst att min handläggare på NAV fick mig på tråden eftersom hon inte skött sina kort helt rätt. :D
 
Sv: Någon som har koll på regelverket gällande förlossning utanför landet?

Hej!
Tänkte bara säga att jag har tänkt på dig, och jag hoppas att allt gått bra!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp