Trott
Trådstartare
Jag har ett problem med en klänning jag försöker sy. Det är från senaste Burda Plus (H/V 2014). Mönster 406. Varning för massor av bilder!
Det är då klänningen på framsidan jag ska göra.
Men, den är för stor över bysten. På högra sidan har jag försökt nåla, men går bet på vänstersidan. Den är även för stor under armhålet/i sidan och detta vet jag heller inte hur jag fixar till
Den är även för stor i ryggen, men det kan jag fixa. Är det någon som ha nått bra förslag hur jag kan lösa det? Den känns även för stor i själva axelpartiet, men tror det kan avhjälpas med ett eller två VIM i mönstret, samt lägga ut den lite så det bara bröstkorgspartiet inte blir så stort. Svårt att förklara men har det ganska klart för mig. Men det är ju då det överblivna tyget vid bysten/midjan, och att den är för stor över byst och i sida/under armhål jag vill ha hjälp med att fixa
Har tyvärr inte någon sykunnig i min närhet. (Om ingen bor i Skåne och vill hjälpa
)

Men, den är för stor över bysten. På högra sidan har jag försökt nåla, men går bet på vänstersidan. Den är även för stor under armhålet/i sidan och detta vet jag heller inte hur jag fixar till