nagon som kan hjälpa mig?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Tjolantan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 694
T

Tjolantan

kan inte fa min häst att ga i skritt..pg av hur han har blivit behandlad innan.är väldigt nervös, och gar alltid och"trippar"..nagon som kan ge mig nagra tips?
:bow:

Sv: nagon som kan hjälpa mig?

Det bästa är att få hästen att arbeta i skritt. Det jag brukar göra är att flytta hästen för skänkeln. En bra början är att gå in på en volt och där flytta hästen så mycket det behövs åt sidan så att det blir skritt. Sedan kan man variera tvärningen och succesivt minska den allt eftersom hästen lugnar ned sig. Men detta går även att göra då man rider rakt fram.

Sv: nagon som kan hjälpa mig?

jag ahr jsut börjat rida en travare för en tjej, på honom så hjälper det att prata med rullande R, ibland sitter jag och sjunger tyst för honom.
Tänk på hur du själv andas, och hur du själv sitter.
Tänk dej att du "borrar" ner dina sittben genom sadeln och ner i hennes/hans ryggrad för att sitta stilla.
Andas med lugna och balanserade andetag, hästarna speglar mer än man tror!
Lycka till! :)

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
511
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 212
Senast: Piaff
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka