Någon som kan hjälpa?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 615
E

eiwo

Jag ska köpa en bomlös sadel, av 'soffmodell', och måste ju då ha en specialpad. Men jag vill inte slänga alla mina fina schabrak :angel: så jag har funderat på om jag ska sy om dem så de funkar som pad. Men hur gör man? Ska iläggen sitta under eller över schabraket? Hur gör man smidigast? En löstagbar 'ficka' eller syr man fickor på alla schabrak? Hur ska man fästa en lös ficka om man gör en sån? Någon som har gjort det själv eller bara har några idéer? Jag är inget geni med symaskin, men detta ska jag nog klara i alla fall tycker jag :D Vore väldgt tacksam för svar!

Sv: Någon som kan hjälpa?

Puttar lite på tråden.

Undrar om det går att ha schabrak under en bomlös sadel med padd? Jag har den från Hööks sortiment. Skulle underlätta då man kan tvätta schabraken och byta plus det oviktiga: det är snyggt med schabrak.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 090
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 585
Senast: Shixle
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 313
Senast: lillamy73
·
Utrustning Har en rätt lång tid nu sökt en passande sadel till vår valack utan att hitta den som verkligen passar. Har nu fått erbjudande att köpa...
Svar
2
· Visningar
900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka