Bukefalos 28 år!

Någon som mal eget mjöl??

Koriander

Trådstartare
Finns det någon huslig bukefalist här som äger en egen hushållskvarn och som maler sitt mjöl själv? Funderar starkt på att införskaffa en sådan och är tacksam om någon vill dela med sig av sina erfarenheter och vad man ska tänka på när man köper en kvarn, var får man tag på råvara, kan man variera malningsgrad från finaste vetemjöl till grovt fullkornsmjöl mm?
 
Sv: Någon som mal eget mjöl??

Nej men köper mjöl på en när liggande kvarn som odlar spannmål själva och det är krav märkt. Det är super. Det är en del pill att fixa mjölet själv.
 

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 263
Senast: Otherside
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 569
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 435
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 350
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp