Någon som prövat Eggersman?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare pompelina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 854
P

pompelina

Vilka sorter har ni prövat och vad har ni för erfarenheter av det? Det finns ju milt sagt många sorter o välja bland...

Sv: Någon som prövat Eggersman?

Hej. Var på mässan i Gbg och pratade med dom på Eggersmann. Och dom rekomenderade Vital Senior Musli till min häst....:) Vilket av fodret funderar du på att ge?

Har en aningen lat kille med mkt nerver, så jag har funderat på "Cool Mix" tills han kommer upp lite mer i kondition. Han är fin i hull annars, men tål inte (lös mage) Hippo Basic som han får nu, så jag måste byta. Men, som sagt, en hel foderdjungel är det och om Eggersman har så mkt att välja på borde det ju finnas nåt för "alla tillfällen"..:d

Jag hade väldigt svårt att finna lämpligt foder av dem som matchade mitt ensilage. Behövde en hel del protein men inte energi, och det gick inte att hitta. Vidare tycker jag tat det oftast är för mycket sockerprodukter i färdigfoder i dagsläget, visst hästarna tycker att det är gott, men på bekostnad av hud och tänder!

jag har gett classix och high till min häst, gav de med havre. Han gick bra på fodret, höll hullet bra (dock bra hö också) älskade fodret, bara sööög i sig de. Luktade alltid friskt.

Passar de ditt hö och hästen så go for it =p Jag hade fortsatt om de inte är så långt till närmaste återförsäljare.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har börjat klura på hur jag smartast ska packa hö för sommarens kommande meetings och har för mig att jag sett något om att...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Snurrfia
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
870
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 225
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår