Någon som skulle vlja uttala sig?

Camigween

Trådstartare
om vilken sadel som skulle passa?
Vill ha en syntet dressyrsadel med utbytbara koppjärn (många att välja mellan eller hur?:laugh:)
Vilken av de tror ni skulle kunna funka på tantens rygg?
JÄTTE tacksam för svar!

(ser hon konstig ut i kroppen på denna bilden är det för hon ruskar på skallen här...)

Sv: Någon som skulle vlja uttala sig?

Skulle börja med Wintec och sedan Griffin T4 (har för mig att den är lite svängd, kolla med sissu).

Den var ju inte bra, för svängd.. Griffin då? Eller globus? Det är ju typ de som du kan välja mellan, eller finns det fler?

Är ju inne på Griffin Dressyr T4 men ville höra vad andra hade för förslag...
Tror det finns 3 dressyrsadlar med utbytbara koppjärn
Griffin
Wintec
Lady hawk något...

Bates har väl med utbytabara koppjärn?

Det kan jag inte uttala mej om:D mer än att wintec är svängd o inte rak

Om du vill ha en bra syntets sadel kan du prova isabell werth wintec. Utbyttbara koppjärn. Generellt rak i modellen.

Tack för tipset men just nu måste sadlen vara lite snällare mot min plånbok...

Oj, trodde hon var mer svängd..
Bates är rakare
Knights Lady Hawk är nog för rak men du kan prova.
Testa Griffin.
Globus har ju en syntet också men den är inte imponerande...

Till att börja med. En luftsadel kan man aldrig besluta passformen på innan man har testridit den. Dessa Wintec och till viss mån Bates kan för ögat ligga skit innan luften har fördelat om sig efter hästens rygg.
Så man kan inte bara rakt av säga att sadeln på bilden är för svängd bara för att det ser ut så eftersom luften ligger helt fel i den.

Att man inte tycker om den är en annan femma.

Hade ryggen varit smalare så skulle jag testat en T6 dressyr, men iom att den är mer platt än takryggsaktig så är det tveksamt. Men som vanligt testa om du gillar sadeln man får ju pengarna tillbaks.

Wintec Isabell är ett annat alternativ som jag tror på, de finns att hitta väldigt billigt idag på beg. marknaden (har sett felr för 4-5000kr), man kan även hitta en Bates Caprilli för en skaplig peng.

Vill du ha en ännu billigare så är det Knights lady Hawk som är ett bra alternativ.

Sv: Någon som skulle vilja uttala sig?

Nu är sadlen inköpt...kan tyvärr inte testa den förens imorgon för tanten är som en dränkt kattunge då det regnat hela dagen...

Ska bli spännande :d

Men herregud så underligt man läser ibland när det går snabbt
Jag läste " kan inte rida idag för tanten har dränkt kattungar hela dagen" :rofl:

Ska bli spännande :d

Men herregud så underligt man läser ibland när det går snabbt
Jag läste " kan inte rida idag för tanten har dränkt kattungar hela dagen" :rofl:

*Asgravar* :rofl::rofl:
Jo elak kan hon vara men bara mot mig...Men visst har bossorna på de äldre modellerna varit mer "spätsiga"...tycker dessa ser "plattare" ut...hmmm

Jag har enBates Caprilli, den är luftstoppade, när jag lade på den först så såg den väldigt rak ut och som om den inte skulle passa. Jag köpte den helt ny. Sedan när jag red i den formades den efter hästens kropp, precis som man hade sagt, han blev jämt svettig på hela ryggen och den ligger perfekt. Jag tycker att den är super både för ryttare och häst. Men de är klart att alla är olika, men de var den sadel som passade min häst bäst :):bump:

Jag gillade inte sitsen...tyckte den var hård...plus att sadlen "glappade" eller hur man ska skriva när jag red lätt...så den passade inte henne...Dock var detta en allround modell, dressyren e kanske skönar, likså kanske bates och isabellen kanske också är skönare?

Jag har en Isabell Werth och den fullkomligt avgudar jag. Mjuk och skön, bra stöd för benen och ett djupt säte. dessutom är materialet ett plus tycker jag, det ger mkt gott "sug". Rekommenderas starkt :)

Min pålle liknar din i ryggen och Isabellen ligger klockrent på honom :)

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av denna sadel? Ev behöver vi framöver en ny dressyrsadel till vår ponny, swb/ welsh med platt rygg och inte så...
Svar
3
· Visningar
1 343
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 289
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 140
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka