Någon som studerat japanska i Japan ?

PelleP

Trådstartare
Det var ett tag sedan jag var inne på Bukefalos,men sedan min häst dog av ålderdom och jag förtfarande lever,tänkte jag ställa frågan.Det finns ju en samlad erfarenhet här från alla .
Är det någon som studerat och bott i Japan, som kan rekommendera skolor studieorter eller andra tips
Jag har hunnit bli 72 år nu .Men det är nog mest skalet jag bor i, som tagit mest stryk.
Tänkte bättra på mina japanska språkkunskaper som jag lärde som ung .
Åker till Fukuoka i nästa vecka för att kolla en skola där .De kör 4 lektioner 5 dagar i veckan under 12 veckor.
Verkar allt bra får det bli Japan i vinter.
MVH Pelle
 
Det var ett tag sedan jag var inne på Bukefalos,men sedan min häst dog av ålderdom och jag förtfarande lever,tänkte jag ställa frågan.Det finns ju en samlad erfarenhet här från alla .
Är det någon som studerat och bott i Japan, som kan rekommendera skolor studieorter eller andra tips
Jag har hunnit bli 72 år nu .Men det är nog mest skalet jag bor i, som tagit mest stryk.
Tänkte bättra på mina japanska språkkunskaper som jag lärde som ung .
Åker till Fukuoka i nästa vecka för att kolla en skola där .De kör 4 lektioner 5 dagar i veckan under 12 veckor.
Verkar allt bra får det bli Japan i vinter.
MVH Pelle
Har aldrig varit där men det låter ju fantastiskt. Har en vän som åker till japan årligen och är sugen på att flytta dit men det är tydligen rätt svårt att få arbetsvisum.
 
Det är verkligen ett anorlunda land,som på tre fyra generationer gått från medeltid till tredje största ekonomier i värden,utan att tappa sin själ.
 
En kollega till mig kom hem nyss efter 1 år i Japan med japanska som ämne, kan höra med hen. Något specifikt du undrar över?
 
Generellt om studietakten i deras skolor, lärarauktoriteten om den finns kvar etc.
Vad som förväntas av en elev helt enkelt
 
Har inget att tillföra frågeställningen men vill bara kommentera att vad häftigt!!!! Minns dig från tidigare här och du är i samma ålder som min pappa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Kreditkort
  • SHL 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp