Någon som tagit hand om "polis" häst?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Smilla96
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 5 172
Sv: Någon som tagit hand om "polis" häst?

Liten o Majblomma: Eller hur!!! :love:

Smilla96: Vad skönt att höra!!! :laugh:

:bow: du är min nya idol
jisses vad fin han blev på så kort tid alltså!!:love: och lycklig såg han ut att vara :)

Jag har inte tagit om hand om hästen och den fortfarande var i polisen ägo, däremot köpt en tvångsomhändertagen häst av polismyndigheten

Älskar såna som du och det du gjort! Vill köpa en gård när jag blir äldre och hjälpa en massa hästar som behöver tas om hand. Eller hästar som skall slaktas för att ägaren inte orkar med den längre.. Vill även jobba med djurskydd..

Får nog gifta mig rikt ;)

KRAMAR

Vilken vacker men samtidigt sorglig historia! Othello fick vara lycklig och bli älskad av Dig o Din familj! Jag bugar o bockar för goda människor av Ert slag!
Önskar Er en God Jul!
:bow::bow::bow:

Jag har varit med och tagit hand om ett flertal hästar som varit omhändertagna av polisen och omplacerade. flera av hästarna har även blivit köpta av ägarna till gården där jag jobbar.
senast i vintras tog vi emot 16 vanvårdade från en uppfödare, alla med superfin stam, en del avelsston och en del avkommor, de yngsta 3 år.

får 2 år sedan tog vi hand om hingsten Molstabergs Max som det skrevs väldigt mkt om här på buke, han är en liten welsh mountain som då även var i avel. när han kom till oss var det bland vet värsta jag har sett, har fortfarande massa bilder kvar. superfin blev han, idag är han en trevlig valack som e en grymt bra hopp-ponny.

vi har även tagit hand om hästar tidigare år oxå, men inte förens vi tog Max har vi köpt loss hästar.

Så fantastiskt mycket som går att göra på bara 3 månader.
Det är för mig det slutliga beviset på vad maten betyder för hästen.

När något så förskräckligt kan bli så vackert på så kort tid.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 383
Senast: lilsan
·
Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
2 030
Senast: hoppeloppe
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 756
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 124
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka