Någon som testat dessa?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zockan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 979
Z

zockan

- B*rjes Manchesterridbyxa, knäskodd, 275:- s.28 i katalogen.
Hur är de i storleken och i kvalitet? Passform?

- B*rjes Termoridstövel, 345:- s.33 i katalogen.
Samma, hur är de i storlek samt kvalitet? Passform?

Har aldrig varit på B*rjes varuhus tidigare p.g.a. avståndet, men har funderat på att ta en dagstur dit... Är det värt resan? Har de mer än ikatalogen, och finns grejerna inne?

Tacksam för svar!

Sv: Någon som testat dessa?

Ja de har mer i butiken än på postorder o internet. Vad jag förstått är det bara katalogen som ligger ute på nätet. Har också funderat på att ta en dagstur till Börjes någon gång men jag det får vänta tills jag har mer pengar, bor ju i Västerås. Men jag ska passa på i Globen i november på Horse Showen :banana:

Angående ridbyxorna och stövlarna, de har jag ingen erfarenhet av...

En i mitt gamla stall har ridbyxorna.
Hon har haft dem i ett år och de håller än..
Om jag inte minns fel sa hon att de var lite stora i storleken.

Jo, dom har ett helt annat sortiment i butiken än i katalogen. Bland annat mer märkesgrejer.. Och sakerna brukar finnas inne, dom har ett stort lager..

Jag köpte ett par såna ridbyxor för ca två år sedan, vet ej om det är samma som nu. Men jag tyckte dom var lite större i midjan och smalare över låren. (Kan förstås bero på min kroppskonstruktion..)
Men dom har hållt bra...

En kompis köpte sånna och hon tycker att dom är helt ok, men lite stora i storleken... I midjan speciellt (visserligen så är hon väldigt smal) och jag har för mej att hon sagt att dom är lite längre än många andra ridbyxor (grenlängden alltså)...

Ridstövlarna vet jag inte (är själv lite sugen på dom...).

zockan skrev:
- B*rjes Manchesterridbyxa, knäskodd, 275:- s.28 i katalogen.
Hur är de i storleken och i kvalitet? Passform?

Köp dom INTE!!!!! Mest avskyvärda jag någonsin haft på mig!!! :mad:

tycker det var tvärtom, att dom va små i storlekarna!
fixa skicka tillbaka 2 par ridbyxor nyss för att dom va mindre i storleken än tidigare beställda ridbyxor därifrån (från ett par års sen)

sen va dom väldigt tunna, både manchester och ett par helskodda

Jag har haft ett par manchesterridbyxor, gillade dom skarpt "faktiskt" (mer än mina svindyra, helskodda pikeur...).
De satt bra på mig, men jag har lite udda kroppsform.

Köpte dom i September 03, de höll tills i Juni 04, & då hade jag använt de rätt flitigt(3-7 gånger i veckan). De sprack i röven när jag skulle sitta upp... :p

Ska snart köpa ett par nya... De kostar ju inte spec mkt, så mig gör det inte så mkt att dom inte håller i flera år.

De är liite små i storlekarna, jag hade 38 i dom (& de satt slimmat), har 36 annars.

Senast ändrad:

Tack för svaren!

Ridstövlarna då? Någon som har provat dem?

Skall vara lite små i storleken och kännas lite otympliga, men har själv ingen erfarenhet bara via hörsägen.

Ridstövlarna har två av mina kompisar och min syrra kommer få ett par när hon fyller år i november av mamma. De är jättevarma säger polarna, så jag får väl lite på dem ;)

De knäskodda machesterridbyxorna är SMÅ i strl, står till och med på internetsidan tror jag. Fruktansvärt osköna, höll i en månad, sedan sprack de i rumpan.... :smirk: inte särskilt stretchiga.

Ridstövlarna däremot är suveränt sköna, lite sladdriga när man rider, men håller dig varm om foten med en socka i, även när det är -20.

däremot har de ju helskodda vanliga (ej manchester) billiga, för typ 260 spänn, och dom är SUVERÄNA!! Har hållit i flera år och är fortfarande supersköna och följsamma, märks ingen skillnad efter tvätt. Dom rekkomenderas!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka