Någon som testat Fibergi Muscle up

AK76

Trådstartare
Har en D-ponny på 5 år (fullblodsutseende) med lite dålig överlinje. Är det någon som testat Fibergi Muscle up och gav det verkan?
 
Allt beror på vad och om hästen har brist på något i foderstaten. Hur ser hästens behov ut och hur ser foderstaten ut? Vad behöver du komplettera med?
 
Tips till vad? Till en tävlingshäst kan det bli förödande råd.
Om du menar att equi jewel skulle innehålla ett dopingklassat ämne(vet ej vad det heter) så gör det inte det längre.
Så då undrar jag vad är problemet att ge det till tävlingshäst?
Equi jewel innhåller låg stärkelse och lågt socker vilket är bra om man nu vill fodra sin häst som kanske inte behöver extra av det.
Sedan är equi jewel också bra för du behöver inte ge så stora mängder.
Jag tycker att vår ponny har blivit mycket finare i överlinjen sedan vi började med equi jewel.
 
Nja, det är ju inte hela sanningen.

När de första gången gick ut med att de tagit bort gamma/Oryzanol var det inte sanningen.

Dessutom finns det uppgifter på att ämnet hos vissa (inte alla) individer fungerar ungefär som steroider. Därav den fina effekten på hästen.

Har själv fodrat med riski (till en icke tävlingsaktiv häst) och fick så fina resultat att jag utgår från att han var en av de som hanterade ämnet som en steroid. Andra jag gett har jag inte sett annan effekt än vad man kan utgå från jämfört med innehållet.

Det finns en gammal tråd (intressant) i ämnet. http://www.bukefalos.com/threads/riskli-doping.1095407/
 

Liknande trådar

Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: mily
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Amk
·
Foder & Strö Ja, hur gör ni nu på sommaren om ni åker iväg och få fodrar med hö? Fyller ni ut bristerna i höst med krafft och tillskott eller gör det...
Svar
15
· Visningar
1 173
Senast: Ullmerkott
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 135
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp