Någon som vet? (dyngplatta)

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare LillOhlsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 2 346
L

LillOhlsson

Jag & min syster försöker övertala min styvfar att bygga en till box=) och då får vi 3 boxar, han envisas med att om man har tre boxar måste man gjuta en dyngplatta, medans jag och min syster envisas med att man får ha 4 boxar innan man behöver gjuta.. Så vad är det som stämmer? och kan man läsa om de någonstans? behöver de på papper så vi kan lägga fram bevis;) Så hjälp mig fort!
Tack på förhand

ps. vet inte var tråden hör hemma riktigt. ds

Sv: Någon som vet? (dyngplatta)

ja hittar ingenting på dom sidorna:(
kanske är jag som inte vet hur man använder deras sida för att få fram saker eller så finns de inget? hjälp*

Jag ringde kommunen och frågade när jag skaffade eget, där vet de säkert vad som gäller i just den kommun ni bor i.

Hos oss var det mer än tre boxar som gällde för plattvång.

När jag kollade så sa dom att om man bor vid vatten typ hav eller sjö måste det vara platta om man har 3 hästar, annars om man har 5 hästar.
Men jag kan ju ha fel! :confused:

ja de skulle man ju iuf kunna göra, ringa å höra me komunen, tror ni dom kan skriva ut papper?

min kompis sa att det oftast var vid 4e hästen, men att vissa kommuner har redan vid första.

Från första hästen är det hos oss... men som sagt kanske det är olika från olika komuner.

tror vi har från 5.e hästen ... lite osäker dock.

ring och kolla med kommunen.
Ska ni förresten skaffa en till häst :D

okej, ja vi får ta å göra d.. hm ja planer smids=) hehe syrran e sugen på å komma ut igen=) ska kika på en nu på lörda redan=) om den inte blir såld ida, mer än så säger ja inte:P hehe

Här behöver man inte ha nån dyngplatta, utan det räcker med att man lägger dyngan på stuka, i t ex skogen och sedan när den bränt klart så kör man ut den på åkern. Eller att man har container för förvaring.

Jag & min syster försöker övertala min styvfar att bygga en till box=) och då får vi 3 boxar, han envisas med att om man har tre boxar måste man gjuta en dyngplatta, medans jag och min syster envisas med att man får ha 4 boxar innan man behöver gjuta.. Så vad är det som stämmer? och kan man läsa om de någonstans? behöver de på papper så vi kan lägga fram bevis;) Så hjälp mig fort!
Tack på förhand

ps. vet inte var tråden hör hemma riktigt. ds

det är väl fem hästar........?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 608
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 411
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka