Någon som vet?

Använder alltid grillen till varma mackor (plåten sätts på övre gallret). Blir perfekt gyllen knaprig ost samtidigt som bröd, skinka och annat pålägg inte blir så varmt så att man bränner näbben när man käkar.
 
Tack för länken!
En annan fråga som jag hoppas någon kan svara på.... Bra med en spistråd ;)

En sådan spis som i länken med endast två vred, hur fungerar den, det är ju fyra plattor och en ugn?
Det finns ofta knappar om det "inte finns tillräckligt med vred" — kan inte uttrycka mig tydligare.
Jag tror att spisen i länken har knappar/eller vred på själva kokytan.
 
Det finns ofta knappar om det "inte finns tillräckligt med vred" — kan inte uttrycka mig tydligare.
Jag tror att spisen i länken har knappar/eller vred på själva kokytan.
Så tekniskt! Bäddat för att göra fel! :D i går slog jag igång ungen men glömde temperaturen så den var ju kall lite för länge.... och jag har ingen teknisk ugn :D
 
Så tekniskt! Bäddat för att göra fel! :D i går slog jag igång ungen men glömde temperaturen så den var ju kall lite för länge.... och jag har ingen teknisk ugn :D
Ja det är svårt när man är disträ! Jag är själv ganska disträ ibland så jag brukar försöka koncentrera mig när jag gör sånt som att sätta igång ugnen eller tvättmaskinen. :D
 
Vad är egentligen steam-funktionen? Jag har tänkt att det mest är undervärme så att man kan hetta upp plåten med vatten man sätter längst ned? Eller är det vattenpåfyllning på annat sätt i en ”riktig” ångugn?

När man bakar vill man ofta ha ånga med så det använder jag ganska frekvent.

Använder
Varmluft
Varmluft med grill
Varmluft med undervärme och grill (pizza)
Ångläge (men fattar som sagt inte vad som skiljer mot undervärme…)

Torkar emellanåt kött a la ”beef jerky” och då är varmluftsförmågan guld värd, även om jag skulle önska lite mindre varierande värme på låga ugnsgrader.
 

Liknande trådar

Mat Ibland när man läser recept står det inte om ugnstemperaturen avser varmluftsugn eller ugn med över- och undervärme. Fram tills min nya...
Svar
11
· Visningar
1 080
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Köpte mitt hus av ett alkispar. Mycket av det slitna och förstörda har jag fixat men ett par saker har jag låtit vara eftersom det...
Svar
10
· Visningar
888
Senast: tornblomma
·
Tjatter Bästa Termomuggen? Jag har en från Thermos som jag använt i tio år kanske, men efter nästan daglig andvändning tänker rjag nog en ny...
Svar
10
· Visningar
250
Senast: Mabuse
·
Relationer Min man fyller 40 om en månad ungefär. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom! Han gillar modellflyg, flygplan. Har inte så...
2
Svar
25
· Visningar
1 818
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp