Någon utbildning med djur?

L

linabergmer

Jag har alltid velat bli veterinär, men har fått ge upp dom drömarna, då det är omöjligt att komma in på den skolan..

Men finns det några jobb med djur som är roliga?

Måste få insiration...
 
Sänk graden lite och bli djursjukvårdare tex. Då får du åtminstonde jobba jämte en vet.
 
Är det någon som gått den här utbildningen? Berätta gärna!
 
Att komma in på den linjen är inte lätt men inte omöjligt. Går inte där själv men skulle ha gjort nu efter min praktik. Men har nu valt att göra min dröm verklig och bli "ridande polis".Så det blir några extra år vid skolbänken. Har du inte gått gymnasiet så finns det en skolan i Uppsala tror jag som man kan gå är även en början till veterinär :D
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 127
Senast: Mabuse
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
786
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Jag jobbar hemifrån och streamar höjdpunkter från älgvandringen 2023 för att få lite bakgrundsljud. Doris tycker att örnen var väldigt...
2
Svar
25
· Visningar
1 572
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp