Är min hund ovanligt korkad? (Djur på TV)

Daff

Trådstartare
Jag jobbar hemifrån och streamar höjdpunkter från älgvandringen 2023 för att få lite bakgrundsljud.

Doris tycker att örnen var väldigt spännande, älgarna ointressanta men räven behövde skällas ut.

Hur är era hundar - fattar de att djur på TV inte är där i verkligheten?

Doris verkar inte riktigt ha förstått det utan skäller alltid när det är hund- eller kattdjur på TV. Hon kan släppa det efter några minuter men jag har inte lyckats lära henne att sluta skälla innan hon själv är nöjd, alltid lika pinsamt om jag är borta eller har gäster.
 
Jag jobbar hemifrån och streamar höjdpunkter från älgvandringen 2023 för att få lite bakgrundsljud.

Doris tycker att örnen var väldigt spännande, älgarna ointressanta men räven behövde skällas ut.

Hur är era hundar - fattar de att djur på TV inte är där i verkligheten?

Doris verkar inte riktigt ha förstått det utan skäller alltid när det är hund- eller kattdjur på TV. Hon kan släppa det efter några minuter men jag har inte lyckats lära henne att sluta skälla innan hon själv är nöjd, alltid lika pinsamt om jag är borta eller har gäster.
Mina hundar fattar noll och är helt ointresserade av TV. Det kan bero på att det är ytterst sällan jag tittar. Hundarnas nära släktingar tittar, och skäller varje gång ett djur, vilket som helst, visas.

Annars tycker jag mina hundar är smarta, bra på problemlösning och lättlärda, men TV förstår de sig inte på. Min uppfattning är att intelligenta hundar tittar, och engagerar sig i djurprogrammen.
 
Min hund ignorerar oftast tv:n. Har t o m lärt sig att om dörrklockan låter från tv:n är det inget och skott på tv är ok. Hon kan titta lite om det är djur men bara någon minut eller två.

Men för några år sedan hos mina föräldrar reagerade hon. De har en tv på altanen sommartid som står lågt, dvs i huvudhöjd med hunden. De visade vargar på tv:n och hunden tittade mycket intresserat, men lugnt. När vargen sprang ur bild reste hon sig och gick och tittade bakom tv:n för att se vart den tog vägen.
 
Lova älskar att kolla på hästhoppning på tv.
Vadå skadad av livet som stallhund? 😅
Det är iofs samma sak i stallet. Hon vill gärna sitta någonstans där hon har bra utsikt över ridhus/ridbana och ffa om någon hoppar. Det är mycket spännande!

Ibland tittar hon lite om det är något djurprogram på tv, men det fångar sällan hennes intresse lika mycket som hoppande hästar.

Skulle det däremot dyka upp en dvärgschnauzer i rutan, då jäklar..! Vi såg ett avsnitt av Veterinärerna där en snuzze blev återförenad med husse efter behandling och den tjöt precis som Lova gör när hennes husse kommer hem från jobbet. Då försökte hon nästan krypa in i TVn. 😂
 
Om en annan hund låter på TVn eller datorn så kan min haja till och komma och titta, men brukar snabbt tappa intresset. Jag tror att han på något plan förstår att de inte är där på riktigt. Andra ljud bryr han sig inte om.

Han tittar gärna på TV, såpass att jag brukar slå igång en serie på Netflix när jag måste lämna honom ensam en stund. 😅 Har inte märkt att han blir jättetaggad över något speciellt men det verkar vara lite mer intressant att titta på spel än på film eller serie. Jag tror att han tar efter mig där. 😆
 
Min hund ignorerar oftast tv:n. Har t o m lärt sig att om dörrklockan låter från tv:n är det inget och skott på tv är ok. Hon kan titta lite om det är djur men bara någon minut eller två.

Men för några år sedan hos mina föräldrar reagerade hon. De har en tv på altanen sommartid som står lågt, dvs i huvudhöjd med hunden. De visade vargar på tv:n och hunden tittade mycket intresserat, men lugnt. När vargen sprang ur bild reste hon sig och gick och tittade bakom tv:n för att se vart den tog vägen.

Men så smart att kolla bakom tv:n fast snopet att det inte var någon där 😁
Jag kan inte minnas att Doris har varit fram till tv:n för att kolla så hon kanske har lite koll ändå 🤔

Om en annan hund låter på TVn eller datorn så kan min haja till och komma och titta, men brukar snabbt tappa intresset. Jag tror att han på något plan förstår att de inte är där på riktigt. Andra ljud bryr han sig inte om.

Han tittar gärna på TV, såpass att jag brukar slå igång en serie på Netflix när jag måste lämna honom ensam en stund. 😅 Har inte märkt att han blir jättetaggad över något speciellt men det verkar vara lite mer intressant att titta på spel än på film eller serie. Jag tror att han tar efter mig där. 😆


Jag spelar Zelda Breath of the wild nu och ibland dyker det upp flockar av vargar som ylar och dom ska alltid skällas ut. Jag tycker att det är lite fascinerande att Doris kan koppla en ganska grov teckning av en varg till att det faktiskt är hunddjur. Det hjälper så klart att dom ylar men det räcker att hon ser dom springa omkring.
 
Lova älskar att kolla på hästhoppning på tv.
Vadå skadad av livet som stallhund? 😅
Det är iofs samma sak i stallet. Hon vill gärna sitta någonstans där hon har bra utsikt över ridhus/ridbana och ffa om någon hoppar. Det är mycket spännande!

Ibland tittar hon lite om det är något djurprogram på tv, men det fångar sällan hennes intresse lika mycket som hoppande hästar.

Skulle det däremot dyka upp en dvärgschnauzer i rutan, då jäklar..! Vi såg ett avsnitt av Veterinärerna där en snuzze blev återförenad med husse efter behandling och den tjöt precis som Lova gör när hennes husse kommer hem från jobbet. Då försökte hon nästan krypa in i TVn. 😂

Veterinärerna är helt hopplöst att se - Doris tycker att alla som är med där behöver skällas ut 😁.
 
Förra hunden var helt ointresserad av TV:n. Kunde lika gärna glott på en sten. Vet inte om han var korkad eller smart nog att fatta att det inte var på riktigt… :cautious:

Killens grey skäller på hundar på skärmen. Här i England visar de fortfarande greyhoundlopp på TV ibland (:() och det kan han bli helt galen på. Hoppar och ylar och gnäller.
 
Jag jobbar hemifrån och streamar höjdpunkter från älgvandringen 2023 för att få lite bakgrundsljud.

Doris tycker att örnen var väldigt spännande, älgarna ointressanta men räven behövde skällas ut.

Hur är era hundar - fattar de att djur på TV inte är där i verkligheten?

Doris verkar inte riktigt ha förstått det utan skäller alltid när det är hund- eller kattdjur på TV. Hon kan släppa det efter några minuter men jag har inte lyckats lära henne att sluta skälla innan hon själv är nöjd, alltid lika pinsamt om jag är borta eller har gäster.
Terriern reagerar på skall och tror vi har inkräktare medan BCn kan kolla på tv och telefon men tycker det är rätt jobbigt att hon inteförstårdet. Man ser på henne att det är mycket märkligt.
 
Mina bryr sig inte om vanliga program, men min äldsta reagerar på ringklockor på tv. Hon är den enda som bott i ett hus med ringklocka, men hon har lärt de andra att reagera på det också 😅 hon kan även gå och kolla bakom tv:n om det är något som fångat hennes intresse. Det ser lite festligt ut.

Om jag däremot tittar på filmklipp från t ex International Gundog League kollar labbarna väldigt intresserat. Tror dock att det framförallt är de bekanta ljuden de reagerar på - fasaner, visselpipor och skott :D
 
Alltså jag har ju 2 Bostons. Den ena följer djuren på TV aktivt och var gång det kommer en hund så ska den skällas ut. Hon ser allt på TV Hon vart sjukt intresserad när vi tittade på Lejonkungen och när Nala jagar Pumpa for min hund fram mot TV:n om det var för att hindra Nala från att jaga Pumpa eller för att hjälpa henne är oklart

hund nummer 2 ser aldrig något däremot hör hon djuren på tv och går runt och kollar efter dem.

Viilken utav dem som är mest korkad vågar jag inte svara PÅ :D :Rofl:
 
Mina bryr sig överhuvudtaget inte om vad som är på tvn. Enda gången de eventuellt kollar så är det skidåkning eller något annat med snö. 🤷🏻‍♀️😂

Samt..
wKUnWKO.jpeg

:angel:
 
Lova älskar att kolla på hästhoppning på tv.
Vadå skadad av livet som stallhund? 😅
Det är iofs samma sak i stallet. Hon vill gärna sitta någonstans där hon har bra utsikt över ridhus/ridbana och ffa om någon hoppar. Det är mycket spännande!

Ibland tittar hon lite om det är något djurprogram på tv, men det fångar sällan hennes intresse lika mycket som hoppande hästar.
Det kallas för hjärntvätt 😂

Leffe och Sivan kan kolla lite nån gång men reagerar inte på ljuden som så
 
Hade hund som var kväll rusade in och skulle skälla på tv:n. Där var nåt program där det kom en hund springande mot kameran i vinjetten - och den skulle skällas ut. Så man fick vackert sätta på tv:n, sen var hon nöjd och gick och la sig.
 
Alltså jag har ju 2 Bostons. Den ena följer djuren på TV aktivt och var gång det kommer en hund så ska den skällas ut. Hon ser allt på TV Hon vart sjukt intresserad när vi tittade på Lejonkungen och när Nala jagar Pumpa for min hund fram mot TV:n om det var för att hindra Nala från att jaga Pumpa eller för att hjälpa henne är oklart

hund nummer 2 ser aldrig något däremot hör hon djuren på tv och går runt och kollar efter dem.

Viilken utav dem som är mest korkad vågar jag inte svara PÅ :D :Rofl:

Så spännande att dom är så olika!

Jag tänker att den som inte kollar på tv borde vara smartare men det är inte alla hundar som kan se film och dras med i handlingen 😁
 
Tiken har aldrig brytt sig speciellt mycket om tv:n. Utom en enda gång när vi såg på Crufts och de demonstrerade apportering med retrievers, då tittade hon upp lite i alla fall. Annars struntar hon helt i den oavsett vad som visas eller låter.

Unga hanen däremot kan sitta och titta länge och uppmärksamt. Behöver inte nödvändigtvis vara djur med heller, huvudsaken det är nån som rör sig och gör saker. Är det glada hundar eller barn på skärmen kan han gå nära och vifta på svansen. Tiken bara blänger på honom och tycker uppenbarligen han är dum i huvet som försöker leka med en möbel... 😄

Jag skulle nog säga tiken är smartast som fattar att tv:n inte är på riktigt. Fast hanen har ju roligare iom att han får underhållning av den, så på så sätt är det hans vinst och hennes förlust så att säga.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp