• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare goggoman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 778
G

goggoman

Någon som har en vallhund och använder den till att just valla?
Är hemskt imponerad av dessa hundar.
Verkar otroligt roligt!
Skulle vilja titta på en valltävling någongång, någon som vet om det finns något sådant runt i värmlandstrakten någongång under året?

Sv: Någon

Gå in på svak/vallreg och kolla i tävlingskalendern.

Jag vallar med de vallhundar jag haft & har (just nu endast 1 BC i flocken), men jag tävlar inte i vallning. Jag har arbetshundar, inte tävlingsmaskiner.

Gå in på svak/vallreg och kolla i tävlingskalendern.

Jag vallar med de vallhundar jag haft & har (just nu endast 1 BC i flocken), men jag tävlar inte i vallning. Jag har arbetshundar, inte tävlingsmaskiner.

Jag menar förstås arbetshundar.. men för att få se dem arbeta så antar jag att jag måste åka o titta på en tävling då jag inte känner någon som har en vallhund o arbetar med den....

du får nog vänta lite med att se någon vallhundstävling, de drar igång i vår/sommar.

Eftersom du bor i värmland tycker jag att du ska kolla lokalföreningen Värmlandsvallares hemsida(http://hem.passagen.se/varmlandsvallare/) .

De har ibland tävlingar på sommaren, oftast i arvika/årjängs trakten. Och kommer antagligen ha tävlingar i sommar.
Bor du mer åt öster så har lokalföreningen i Bergslagen mkt tävlingar.

/Waterlilly

Jag vallar med vår border collie! Jättekul är det. I eftermiddag ska jag på vallkursen för sista gången för i år. Till våren sätter det igång igen. Mina får har gått in för vintern nu så Theo får vintersemester.

Jag vallar med vår border collie! Jättekul är det. I eftermiddag ska jag på vallkursen för sista gången för i år. Till våren sätter det igång igen. Mina får har gått in för vintern nu så Theo får vintersemester.

Det verkar himla kul.. hundarna är så otroligt duktiga...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 198
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Har någon erfarenhet av att själv slipa eller lämna in klotång för slipning? Jag sitter med 5-6 helt nyköpta klotänger och ingen är lika...
Svar
1
· Visningar
214
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka