Något program som liknar PageMaker?

magruder

Trådstartare
Jag har i många år arbetat i programmet PageMaker (har en mycket gammal version), men det programmet tycks ha försvunnit ur marknaden.

Står i begrepp att pensionera min 8 år gamla HP Pavillion och köpa ny dator.

Jag vill kunna lägga in text i spalter och infoga fotografier till t.ex. mina reseberättelser. Kan man göra sådant i Word eller finns det något annat program jag kan använda?

Sv: Något program som liknar PageMaker?

Det finns en "ersättare" till PageMaker i form av InDesign. Själv har jag testat Scribus lite, ett gratis alternativ, men inte riktigt blivit vän med det.

Jag vill kunna lägga in text i spalter och infoga fotografier till t.ex. mina reseberättelser. Kan man göra sådant i Word eller finns det något annat program jag kan använda?
Ja, och ja. :) Som Sharpless redan svarat, InDesign kan vara ett alternativ och det finns även andra. Men just att t.ex spaltindela text och lägga in bilder (även figursätta text runt bilder) går fint i Word också. Man sitter kanske inte gärna och producerar flersidiga tidningar på heltid i Word, men de senare versionerna är rätt kompetenta och räcker kanske mer än väl för det du vill göra. Prova!

Scribus är ett trevligt program som är gratis
Ett annat program som få tänker på är faktist det som följer med OpenOffice/LibreOffice och det är Draw
Enkelt att placera ut bilder och text.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Dejting
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka