Några små frågor

D

dragonlady

Hur länge brukar det ta från att man betalat tills licensen kommer?

Det står polotröja i TR duger hööks pololinne?

Vad ger sämst poäng om man smackar lite diskret under ökningarna eller att hästen går lite segt?

När det inte finns plats att rida vid sidan av banan hur lång tid har man på sig inne på den före start?

När börgar bedömningen vid hälsningen eller från det man vänder upp vid A?

Har ni något bra tips på hur man snabbt får en häst snygg har bara en timme på mig från det hon kommer in från hagen (lerig hage och ingen avspolnings möjlighet) till jag ska börga värma?
 
Sv: Några små frågor

Hur länge brukar det ta från att man betalat tills licensen kommer?
ett par veckor, men det beror på vilken tid på året man betalar, brukar ta längst tid i början av året eftersom många löser licens då

Det står polotröja i TR duger hööks pololinne?
ja, det gör det

Vad ger sämst poäng om man smackar lite diskret under ökningarna eller att hästen går lite segt?
för smackning ska man ha felridning tror jag, dvs -2 poäng, om domaren hör det vill säga :angel: smacka diskret längst bort på banan isf :D

När det inte finns plats att rida vid sidan av banan hur lång tid har man på sig inne på den före start?
beror på hur seg domaren är på att skriva slutkommentar till ryttaren före. men 1-3 minuter ca. sen har du 45 sek från startsignal tills du vänder upp på medellinjen

När börgar bedömningen vid hälsningen eller från det man vänder upp vid A?
from att du vänder upp vid A

Har ni något bra tips på hur man snabbt får en häst snygg har bara en timme på mig från det hon kommer in från hagen (lerig hage och ingen avspolnings möjlighet) till jag ska börga värma?
ta in hästen tidigare kanske? ;)
 
Sv: Några små frågor

ta in hästen tidigare kanske?

Önskar jag kunde men jag ska rida en ridskolehäst och får snällt vänta tills alla hästarna tas in:(
 
Sv: Några små frågor

Hur ser en hörnpassering ut när den är helt korrekt, ska man följa väggen så mycket som möjligt så det blir en nästan 90 graders sväng eller:confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp