Några tips?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare RosaDammtuss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 595
R

RosaDammtuss

Hej.
Jag har en liten C ponny som jag rider. Han är hur go som helst från marken, men när man sitter på ryggen förendras han helt och hållet. Han sticker iväg, blir rädd för minsta ljud och sådant han när man leder inte ens skulle lägga märke till blir han livrädd för. Jag förstår inte riktigt vad det är som hänt? :confused:
Detta har hållit på sedan en tjej blev medryttare på honom. Och han blir bara "konstigare" och "konstigare"! Jag vet inte vad jag ska ta mig till?! Någon med något bra tips?

Sv: Några tips?

Fungerade ponnyn bra innan medryttaren kom in i bilden?

För av vad jag kan läsa ut från ditt inlägg verkar det som om förändringen har med medryttaren att göra. Ta därför och kolla upp din medryttare och försök komma i underfund om det är någonting som din medryttare gör annorlunda än du som kan påverka ponnyn. Det kan vara allt från hur h*n rider till hur utrustningen används.

Att försöka göra övningar och liknande med ponny då det eventuellt är medryttaren som är problemet hjälper inte så mycket.

Om det inte är medryttaren som är problemet bör ponnyn kollas upp av veterinär så att den inte har ont någonstans.

/Sara

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 877
Senast: Ceta
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 233
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 577
Senast: Edla
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 562
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens barnfilmer
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hur sover ni???

Hund, Katt, Andra Djur