Några tips?

Iso

Trådstartare
Hej! Jag har en gammal hund (15 år) som nu har börjat läcka lite väl mkt inomhus. Förut så gjorde han det bara när han sov, och har därför speciella sovplatser men nu gör han det lite hela tiden. Vi går ut ofta (varannan timma), men vad mer kan man göra? Finns det typ någon slags hundblöja eller något man kan sätta på honom? Har ingen aning själv..:confused:

Sv: Några tips?

Du kan ju göra som vi brukar göra på ena tiken när hon löper; ta err par gamla kalsonger och klipp hål för svansen. Lägg sedan i någon typ av binda eller inkontinensskydd om du har och sätt på honom det! Funkar rätt bra faktiskt!

Och sen lägg ut "speciella" handdukar (som bara är till honom) i soffan och på liggplatser. Men det har du säkert redan tänkt på!:bump:

Sv: Några tips?

Gå till veterinären och få Rinexin utskrivet (eller om du har fått det till dig själv :smirk: ) Det är människomedicin (avsvällande, vid typ nästäppa) och har hos hundar bieffekten att inkontinenta hundar blir täta. Funkade kanon på min gammeltik som numera är bortgången.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 249
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 804
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 195
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 618
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V