Bukefalos 28 år!

Namn till valp!!!

Got2Be

Trådstartare
Den 8-9 januari kommer våran svart/vita shetland sheepdog valp hem, om vi letar efter ett namn:)
Det är en hane som heter Moorwood Fashion Design eller Designer (Jag tror det var så).
Vi har en till 10 månaders sheltie valp hemma som heter Alfons, så nu behöver vi ett namn till den nye, dem kallar honom för Brian nu.
Bokstav spelar ingen roll^^
Så kom igen och hjälp mig nu:D:D (det måste vara två stavelser)
 
Sv: Namn till valp!!!

Åberg :)

Klockrent ju då kan du enkelt ropa Alfons Åberg när du vill kalla på valpen!
 
Sv: Namn till valp!!!

Jag tycker att ni ska kalla honom Dexter :D
 
Sv: Namn till valp!!!

Jag försöker alltid ha något som påminer om stamtavle namnet, fast det här var svårt...
Dennis var det som spontant dök upp
 
Sv: Namn till valp!!!

Jag försöker alltid ha något som påminer om stamtavle namnet, fast det här var svårt...
Dennis var det som spontant dök upp

Moorwood Fashion Design eller Designer

Woody
Morris/Morrison
Fadde/Fades
Dessie (kanske lite tjejigt)
Desian
Helt sonika Fashion el Fashian
Moorfades (uttalas (Mårfades) Moorwood Fashion Design eller Designer
Morvy (knasigt?haha)
Eller bara Designer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Namn till valp!!!

Å, svart/vita shelties är så fina! Vilka kennlar föder upp den färgen?

Jag skulle döpt den till Petson. Båda är ju barnfigurer!
 
Sv: Namn till valp!!!

Dexter låter som han ska döda alla:D
Han är för snäll för det namnet:love:
 
Sv: Namn till valp!!!

Jag tror ingen kennel VÄLJER att föda upp just svarta shelties.
Det beror ju helt på hur föräldrarna ser ut, den här valpens föräldrar är båda svart/vita. Men våran andra shelties mamma var sobel och pappan svart och i den kullen blev det bara en svart/vit.
Så det beror på föräldrarna:) Man vet ju inte i förväg hur många som blir svart/vita om föräldrarna är olika i färgen:):banana:
 
Sv: Namn till valp!!!

Tror det finns några få kennlar i Sverige som "satsar" på svart/vita. Bland annat Hättornas men jag vet att det finns några till. Kommer bara inte på vad de heter. Undrade därför var din kom ifrån då jag gärna vill ha en svart/vit ifall vi skaffar en sheltie.
 
Sv: Namn till valp!!!

Kom direkt att tänka på "figge" när jag läste Fashion Design... Lycka till med nya valpen
 
Sv: Namn till valp!!!

till ts: Finns en mamma och dotter i Östersund som hade/har varsin sheltie som de tävlade agility med som hette Alfons och Dennis. Dottern var/är mkt duktig och tävlade bl a i landslaget så OM du ska tävla agility kan det vara lite copycat då de inte var ett helt okänt par och tävlade på SM och i lag flera år i rad.

Men uppenbarligen passar namnen ihop eftersom fler föreslår dem!


Molgan var klart bäst hitintills tycker jag!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag kör en egen tråd med Elda - Heffaklumpens Eld Och Lågor :) Jag bestämde mig för att gå tillbaka till svenska namn igen och då med...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 229
Senast: pepp
·
Övr. Hund Efter att ha läst Galathea och MrsScabtree's inlägg så kände jag att jag också behövde skriva av mig. Här på hund är jag kanske inte...
Svar
10
· Visningar
1 173
Senast: Rie
·
Övr. Hund Hej alla glada: Vi får hem våran lilla valp om knappa 3 veckor men är väldigt oense om namn jag o sambon min :D Han har totalt...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: Miss Noora
·
Övr. Hund Hej alla glada: Vi får hem våran lilla valp om knappa 3 veckor men är väldigt oense om namn jag o sambon min :D Han har totalt...
2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: Miss Noora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp