loveponies

Trådstartare
..på bebisarna..
Det var betydligt svårare än jag trodde! Jag hade ju nästan bestämt redan innan, men sen när dom väl kom så kändes det inte riktigt rätt...

Men nu tror jag att jag har kommit fram till något som jag kan vara nöjd med:

S*Dragonfire Marzipan (honan)
S*Dragonfire Mums-Mums (den stora hannen, förstås)
S*Dragonfire Marshmallow (den mindre hannen)

Så temat blir alltså "sötsaker" och även "M". Vad tycks? Mums-Mums är jag särskild nöjd med, för det passar honom verkligen! Han äter hela tiden! :D Han vägde idag 227 g (födelsevikten var 109)... :smirk:
 
Jag började fundera på "spelnamn" häromdagen....såg Alfons på tv:n o hans katt heter Pussel....
Några förslag
Domino
Schack
Kalaha
Monopol.....finns hur många fina som helst! :p

Dina är oxå fina förstås.... :D


synd att du inte fick fyra...då kunde en heta Mandelflarn.... :love:
 
Sitter i samma båt men jag vet inte ens vilket tema jag ska välja.
Funderar på låttitlar. Låtar som jag alltid kommer att minnas och som betyder något för mej, men jag vet inte.
Gör jag det så måste jag hitta 4st på A...

Men sen ser den minsta kissen ut som Smegol i "Sagan om ringen". Är inte bara jag som tycker det heller.
Skulle verkligen passa men det känns så trist att ta namn därifrån.
 
Vi har i denna kullen (den äldsta) låtit köparna välja själva i sagotema:

S*Pia-Pizzi's Örn (med danskt Ö, sagan om pojken som ville bli en gutt )
S*Pia-Pizzi's Bilbo
S*Pia-Pizzi's Gimli (de två sista torde vara uppenbara)

Vi döper alltid våra kattungar i olika teman + att en del kullar har ett prefix after den italienska halvtonsskalan om det är "fina" prefix, det anger vilket nummer i uppfödningen kullen har. tex Sol Di, La mfl

Tolvis :banana:
 
Ja, spel var ett bra tema! Yatzy, Tetris, Tai Pei, Fia med Knuff, Poker, Chicago...
Finns många fina och roliga namn!

Nästa kull ska jag förmodligen döpa efter karaktärer i en av mina favoritböcker: Profetian om Cheysuli. Det finns många jättefina namn: Alix, Finn, Aislinn, Tourmaline, Carillon, Brennan, Kellin, Aidan, Deirdre, Gisella, Corin, Keely, ja massor!
Anledningen till att jag inte valde att ta namn därifrån den här gången var att jag inte kunde begränsa mig till tre, och verkligen inte till bara ett tjejnamn! Förhoppningsvis så blir kullen lite större nästa gång...

Ett till tema som jag varit lite sugen på är namn på karaktärer från rollspelet Final Fantasy, som jag är smått tokig i! :D Dom har oftast ganska annorlunda namn: Squall, Cloud, Rinoa, Quistis, Tifa, Aeris, Yuffie, Kimari, Yuna...
 
Sprit, kanske? ;) Syrran hade en katt som hette "Curacao", och så vet jag en som har haft "Kahlua". Smirnoff, Star, Bacardi...?
 
Tycker att det var jättefina namn.
Visst är det svårt, man blir ju galen.
Själv bestämde jag mig för temat mytologi så min bäsar heter numera Akilles, Andromeda och Amalthea.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Idag fyller ju mina bebisar 1 vecka, och det måste förstås firas med lite bilder: S*Dragonfire Marzipan S*Dragonfire Mums-Mums...
Svar
14
· Visningar
969
Senast: loveponies
·
Övr. Katt Nu när det är så många som väntar kull eller nyligen har fått här på kattforumet, så är jag lite nyfiken på vad ni tänkt döpa kattngarna...
Svar
2
· Visningar
1 569
Senast: Rallebralle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp