Kattungenamn!

loveponies

Trådstartare
Nu när det är så många som väntar kull eller nyligen har fått här på kattforumet, så är jag lite nyfiken på vad ni tänkt döpa kattngarna till?
Om ni är som mig så har ni i samma stund ni funderade på att skaffa kull redan kommit på minst 7 olika "teman" på kattnamn, samt redan valt ut favortinamnen! :D
Så fram med det nu! Vad ska era bebisar heta?
Själv har jag bestämt att min första kull ska gå under temat "desserter och godsaker". Namnen tex: Tiramisu, Zabaione, Cheesecake, Pannacotta, Parfait, Marzipan, Chocolate Mousse osv.

Andra teman som jag har på lager är olika namn frå böcker jag läst, tex fantasyserien "Profetian om Cheysuli", där alla har väldigt keltisk-inspirerade namn, som Aislinn, Duncan, Finn, Alix, Deirdre, Riordan mfl.
Har även funderat på att ta namn från ett TV-spel som jag gillar, nämligen Final Fanatsy! :) Namnen är: Cloud, Tifa, Aeris, Vincent m.fl.

OBS! Det är förstås föbjutet att "stjäla" namn från denna tråd! :devil: I alla fall hela teman...
 
Jag har diverse olika förslag till kommande kullar. Det är kul att ha några teman som ingen annan har (just nu iaf) av den anledningen tänker jag inte vara så schysst att ge tips och ideer på ett sånt här forum! Säkert kommer nån tycka din ide är kalasbra och därav använda sig av dina förslag ....
 
Blomnamn...det verkar liksom som om alla mina honor redan har det så det e ju bara att fortsätta,Jag har Scilla,Wiola,Klintan=blåklint....det e bara att fortsätta ...har ju en del latinska blomnamn på lager som kan vara vackra...Mimosa är jättefint tycker jag...

De flesta abyuppfödare döper efter abessinska namn,Zizala Zulu,Fatumé,Tis Abat,Mera Nubia...osv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp