Bukefalos 28 år!

Namnförslag

Yeah

Trådstartare
Nu behöver jag massor med namnförslag, det ska vara ett kryddnamn som börjar på C och som ska passa en liten herre.
Det måste inte vara svenska namn, utan kryddnamn på andra språk är lika välkommna. (Cinnamon fungerar exempelvis utmärkt.)
 
Sv: Namnförslag

Chive - Gräslök
Cinnamon - Kanel
Caper - Kapris
Cardamon seeds - Kardemumma
Coriander - Koriander
Clove - Kryddnejlika
Caraway seed - Kummin
Cumin - Spiskummin
Chili

=)
 
Senast ändrad:
Sv: Namnförslag

Om du lägger till Citronpeppar så var det ungefär så långt jag kom själv.
Personligen tycker jag att kryddnamn är nog svårt som det är, att dessutom ha en bestämd bokstav gör det hela omöjligt. :p
 
Sv: Namnförslag

mm, nu kommer det väl dock inte fungera som tilltalsnamn utan endast som stamtavlenamn.
Jag betvivlar att jag kommer hitta en krydda som jag även gillar som tilltalsnamn. ;)
 
Sv: Namnförslag

Sen måste vi ju få höra vad du bestämmer för namn på vovven oxå! Visst va det en.... schäfer? :crazy:
 
Sv: Namnförslag

haha, vad har du fått schäfer ifrån? Det är en Dvärgpinscher. :)
 
Sv: Namnförslag

Om man får leka lite med stavningen kanske "Canel" kan vara ett förslag också.
 
Sv: Namnförslag

Kanel tycker jag dock passar bättre på en röd DP, det här är en svart kille. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja om hon hade varit människa så hade hon varit klassens påhittiga buse och fröken hade varit gråhårig. Men jag kommer inte på ett...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Petronilla
·
  • Artikel
Radannons Vi gör en serie för UR med kortfilmer på 9-10 minuter där vi möter idrottande barn/ungdomar från 9-10 år upp till 15-16 år - kids som...
Svar
0
· Visningar
852
Senast: Filmare UR
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Med lite mer information om arbetsförmågetest och vägen till arbete. När jag kom på plats, var det folk som själva var "inskrivna", som...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: IngelaH
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
746
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp