Första dagen på Argus

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med lite mer information om arbetsförmågetest och vägen till arbete.

När jag kom på plats, var det folk som själva var "inskrivna", som rusade fram och hjälpte mig in. En av handläggarna pekade på en skrubb... ja, jag kan inte kalla det något annat. Jag ska se om jag kan fixa en film. De fick möblera om och bära ut lite prylar för att få in min manuella lilla vikbara rullstol.

Folk stod och satt inträngda här och där, folk som undrar vad de gör här. De har blivit hitskickade av af... Men ingen verkar veta något och som sagt lokalerna verkar inte direkt anpassade för det som ska göras. Vi får se när det kommer nån jag får prata med just nu hör jag mest en massa gnäll från andra.

Det stod och gick folk överallt i lokalerna. och borden vid kaffevrån hade samma personer ockuperat från jag kom dit, till jag gick hem. Alla världens språk från svenska till... pratades i telefon och med varandra...

Så det ska bli intressant att se hur det här är tänkt att fungera. Ett vitt papper på disken, där man skriver upp sig när man kommer....

Jag fick information av en som kom förbispringande, då min "ordinarie handläggare" var hemma och vabbade. Personen var trevlig och tillmötesgående och tyckte att jag var driven, kommunikativ och villig att lära, så hen var positivt överraskad, det märktes.

Så nu har jag kryssat i en självskattningsblankett från DOA, så får vi se vad jag ska göra på Argus, från 9-12 resten av veckan...
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 695
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 187
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle nog vilja påstå att den situation jag har försatt mig i nu har sin grund i kursen jag började för ett drygt år sedan. Då...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp