Namnförslag

Yeah

Trådstartare
Nu behöver jag massor med namnförslag, det ska vara ett kryddnamn som börjar på C och som ska passa en liten herre.
Det måste inte vara svenska namn, utan kryddnamn på andra språk är lika välkommna. (Cinnamon fungerar exempelvis utmärkt.)

Sv: Namnförslag

Chive - Gräslök
Cinnamon - Kanel
Caper - Kapris
Cardamon seeds - Kardemumma
Coriander - Koriander
Clove - Kryddnejlika
Caraway seed - Kummin
Cumin - Spiskummin
Chili

=)

Senast ändrad:

Om du lägger till Citronpeppar så var det ungefär så långt jag kom själv.
Personligen tycker jag att kryddnamn är nog svårt som det är, att dessutom ha en bestämd bokstav gör det hela omöjligt. :p

mm, nu kommer det väl dock inte fungera som tilltalsnamn utan endast som stamtavlenamn.
Jag betvivlar att jag kommer hitta en krydda som jag även gillar som tilltalsnamn. ;)

Sen måste vi ju få höra vad du bestämmer för namn på vovven oxå! Visst va det en.... schäfer? :crazy:

haha, vad har du fått schäfer ifrån? Det är en Dvärgpinscher. :)

Kanel tycker jag dock passar bättre på en röd DP, det här är en svart kille. :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
446
Senast: tanten
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 415
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 495
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023