Nån idé att hålla på?!

Piffpuffen

Trådstartare
Vill inte vara pessimistisk men just nu undrar man ju om det finns nåt BRA med svensk galopp?

Verkar vara väldigt mörkt när man läser diverse debattinlägg och åsikter till höger och vänster. Låter som att svensk galopp ligger riktigt illa till, dåligt hästmaterial, dålig ekonomi m.m m.m.
Men är det verkligen så illa eller är det som det brukar vara, några få som låter mest och ser till att få just sin röst hörd.

Dom som det går bra för brukar det ju sällan talas om, tyvärr.

Egentligen är det ju strunt samma om "alla" säger att det går utför, jag tänker ändå hålla på;)
Men det är synd att inte det positiva lyfts fram mera, för det måste ju finnas mera positivt än negativt att prata om?!

Hur upplever ni det?
 
Sv: Nån idé att hålla på?!

JAG tycker inte att det är så pessimistiskt......
Men vet att många har det tufft,det är väl framförallt ekonomiskt.
Det är ju inga priser på hästarna i dagens läge, så för dom som "bara" är uppfödare så är det ju inget vidare .
Sen är det ju så att har man en vinnare i stallet, så syns man och får massor med uppmärksamhet, nästa år går det inget bra och man försvinner........

Min lilla teori
Hej från Hambo
 
Sv: Nån idé att hålla på?!

Kan förstå att uppfödarna inte är glad men är det inte så som med allt annat, har du en produkt som marknaden vill ha får du bra betalt?!
 
Sv: Nån idé att hålla på?!

...

Egentligen är det ju strunt samma om "alla" säger att det går utför, jag tänker ändå hålla på;)

Det gör du rätt i.

Den nya styrelsen verkar vettig och det ser ut som om ekonomien kommer att få ett (välbehövligt) tillskott. Det skulle gynna både ägare, tränare och ryttare. Uppfödarna får säkert fortsatt dåligt betalt om de inte erbjudar något exceptionellt.
Kom ihåg, att galoppen faktiskt äger 10 procent av ATG.
Fast det inte alls är i paritet med travet ökar spelet på galoppen.
 
Sv: Nån idé att hålla på?!

Jag som liten uppfödare vill gärna veta vad är exceptionellt i din mening. Vad vill ni ha? Lätt fråga va ? :)
 
Sv: Nån idé att hålla på?!

Eller en korrekt avkomma efter Most welcome undan Castle Queen
HfH ( nu höll jag på att skriva fel:o)
 
Sv: Nån idé att hålla på?!

Pride åkte ju i år till annan hingst, men hör av dig och ge ett bra tips för nästa års betäckning :idea: Inte fel i dessa tider!

Kanske kan din vän och du vara kapitalstarka nog att köpa en sådan åring ;)
Råna en bank, eller tre...
 
Sv: Nån idé att hålla på?!

Klart hon gjorde. StS hade inte löpt klart än.

:p

Erkänn, att det skulle vara något exceptionellt på en svensk auktion.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 597
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 451
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 220
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp