Nån som är bra få tyska hingstar???

caballus

Trådstartare
Har några udda tyskar i stallet och har letat hela nätet runt efter deras stamtavlor, de ser väldigt fina ut, men man vill ju veta vad man avlar på!

Den information jag har är väldigt sparsam, och antagligen inte helt korrekt, det är därför jag frågar...

Condor 1992 HAN född i tyskland
e.Hill Hawk xx ue. Lungau

Prince 1992 Westfalen född i tyskland
e. Monsieur ue. Walfee/Waldfee???

Crummel 1995 Westfalen född i tyskland
e. Cubaner u. Roberta

Weltano f. 1997/1998 HAN född i tyskland, Verden
e. Weltmeyer ue. Rubinstein

Cheenok M ca 7-8 år gammal, svart, HOL/HAN f. i tyskland
Enl. uppgift e. Caletto II u. La Riviera men det funkar ju inte...

Har också letat efter en hingst vid namn Don Paulo, antagligen också född ca 1990-1992, brun tysk hingst men inte hittat någonting om denne alls.

Är det någon som har den vagaste aning om dessa hästar, eller en bra ide vart jag kan börja söka info tas det tacksamt emot snarast.
 
Weltano var väl den som ringde en liten klocka på mig.
Han såldes som en av de dyrast hingstarna på Verden auktionen för över 100 000 DM.
Till dina trakter... ;)

De andra ringer det ingen klocka på alls.
Sorry
mvh
 
Sorry...har plöjt igenom hela registret på min tyska hingstkatalog.

Många gånger finns inte alla hingstar med i katalogen heller även fast den är flera hundra sidor.Jag hittade tex ingen bild på Gio Granno i den...men han finns ju i Tyskland ändå! Många yngre godkända hingstar går ju ofta på export.

Har du testat att söka på namnet plus hästens nummer?

Har du testat söka på Del Mare??...kanske inte på hingstarna direkt...utan kanske på fadern i stamtavlan....sedan kan man ju klicka sej vidare för att se avkommor.

Jag letade tex mer information om Dammen...sökte på Dammen..nähä..gick inte...sökte på Alme...fanns inte där...till slut sökte jag på Dammens mamma Twiggy och se...där fanns han med!Man får testa på olika sätt!
 
Men denna hästen känner jag igen:

Weltano f. 1997/1998 HAN född i tyskland, Verden
e. Weltmeyer ue. Rubinstein

Waltmeyer är väl en rätt så mycket känd hingst! vad jag vet och Rubinstein.
men de andra hästarna känner jag tyvärr inte till.

Här är en adress till några avkommor från Rubinstein:
http://flyinge.se/hingstar/internat_hingstar.htm
 
Ja, Weltano är väl den som är mest känd av dem allihopa, det är densamma som såldes på Verden-Auktionen för en trevlig liten summa. Urfin och trevlig är han iallafall, mycket bra rörelser har han också, men har inte kommit ut på tävlingsbanan ännu, planerat inför nästa år.

Cheenok M har jag uppgift om att han varit i tysk avel för bara ett par år sedan, tror han har minst tio avkommor i bagaget iallafall. Otroligt fin och god hoppare även om han bara mäter 168 cm.

Don Lambro har jag uppgift att han nu ska vara någonstans i Italien???, och till denna vill jag hemskt gärna få reda på stamtavlan, har en urfin 5-åring efter denna som jag funderar att avla med.

Crummel e. Cubaner u.Roberta importerades från tyskland förra året, så han måste nog finnas med i något register någonstans.

Del Mar har jag provat hundratals varianter på, men inte fått fram någonting.

Någon som har adressen till något tyskt forum där man kan lägga frågan, kanske är någon vilsen som vet?
 
Hill Hawk xx är far till 5 godkända hingstar, Hitchcock 310905283, Hill Anwar x, Hopkins 310901787, High Classics 310906788 och Hilton 330906888. Han är också morfar till hingstarna Welt Hit I-V, Winnetou och World Classics. Du finner lite mer info på delmar.

Lungau 317400574, cellehingst, enligt uppgift far till 8 hingstar, morfar till bla Grannus Z och Weltmeyer II.

Jag kan bara finna en Monsieur som passar in någorlunda på årtalet och dert är en angloarab. Waldfee heter bara ston vad jag vet.

Cubaner 330107989, har även verkat i westfalen.

Don Paulo 316770293. kolla på delmar.

Lägger in mer så småningom.

Mvh Åsa
 
Jag kan inte tacka dig nog för att du lyckades hitta rätt på Don Paulo, och dessutom la in denne på Del Mar!

@ ->->----
:bow:
Om du lyckas klura ut vem denna Cheenok M är också ska jag personligen skicka över pizzabudet fullastat till dig!
 
Hittar en Cheenok f1990 och en Cheenook 210087088 br f. 1988. Båda e. Caretino som i sin tur är e. Caletto II. Kankse är det någon av dem? Prince, Crummel och Condor hittar jag inget om. Är du säker på att de varit i avel? Kontakta annars de olika avelsförbunden och fråga.

Mvh Åsa
 
Ingen av de ovan nämnda Cheenok 1990 / Cheenook 1988 passar in på den hingst jag söker. Dessa ovanstående är skimmel resp. mörkbrun, den hästen jag vill veta mer om är Svart, med strumpor på alla 4 och bläs.

Såg en häst som deltog i Samsung Nations Cup, deltävlingen i Aten nu i höst, som var i grekiska landslaget, som liknade den häst jag söker nästan på pricken vad gäller exterörmässigt (det var dock säkerligen inte samma, men kan ha varit syskon el. dyl.), dock kommer jag inte ihåg hästens namn. Någon som vet vart jag kan leta upp detta någonstans???
Bilder på de hästar jag söker finner ni HÄR!
 
Re: Nån som är bra på tyska hingstar???

har varit inne på Horsegate men de hade nästan ingenting att komma med, tyvärr.
Tack ändå!
 
Re: Nån som är bra på tyska hingstar???

Hej!

Du kanske läst mitt meddelande jag skickat? Har som sagt skickat frågan vidare. Har du prövat att kontakta respektive avelsförbund angående hingstarna?

Hemsidan som du har på din profil, är den på rumänska eller?? Är det din hemsida?

Mvh Åsa
 

Liknande trådar

Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 064
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp