nån som har...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 907
Sv: nån som har...

Jag hade en hemma på prov , men blev dock inte den då den var alldeles för svängd i bommen. Har en ponny arab/new forest med rak rygg. Har en kieffer på han nu i stället.

Men jag trivdes i den , mjuk att sitta i och ordentliga knässtöd.

okey får väl ta hem och prova den för å se om den passar "min" arab

Jag harhört aTT Hubertus sadlarna är som plankor att sitta å rida i!

Det kan jag inte hålla med om , inte den sadeln jag hade hemma iallafall utan den var urskön att sitta i :)

Dem är jätte sköna att rida men bommarna går av! Knölig stoppning... men deras bommar är inte bra...(själv erfarenhet)

Jag har haft en hubertus dressyr, dock ej en kosack utan en flexline.
Hubertus har bra grejer till bra pris. Mkt kvalité för pengarna!

verkar finnas olika erfarenheter av dessa sadlar... det enda jag undrar över nu är om knästödena är såna som man lägger benet bakom eller på? Förstår in? :crazy:
;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 222
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka