Nån som jobbar som lärare?

Piek

Trådstartare
Nån gång ska man väl växa upp och ta tag i livet och jag har nog bestämt mig för att det är lärare jag vill bli! Är det någon här som jobbar som lärare? :)

Vad för lärare är ni? (vilka årskurser jobbar ni med och vilka ämnen?)
Trivs ni med erat jobb?
Är jobbet som ni hade förväntat er? Motivera gärna!

Sen undrar jag hur väljer man vad man vill bli för lärare?
Jag tror att jag vill jobba i grundskolan, mot mellan eller högstadiet. Ämnen har jag ingen aning om vad man ska välja! Gillar samhällsämnen men är samtidigt kreativ och gillar praktiska ämnen och dessutom har det visat sig att jag är ganska bra på att lära ut och se logiken i matte hmm... Så hur sjutton vet man vad som är roligast och som man är bäst på?
 
Jag har samma tanke på dig! ;) Jag har precis börjat läsa in lite gymnasiekurser så jag får tillräcklig behörighet. Jag har tänkt mig åk 4-6, men vilken inriktning vet jag inte riktigt än... ;)
 
Åh vad kul att vi är fler! Jag måste också läsa in lite gymnasiekurser därför jag måste bestämma vilka årskurser jag vill jobba med behövs ju lite mer för de äldre åldrarna...
 
Lärare är ju världens bästa jobb så du har gjort ett bra val.

Jag jobbar med årskurs 6-9 och har svenska/svenska som andraspråk. Är dock behörig i svenska och historia men som så ofta är det ju inte säkert att man får undervisa i allt man är behörig för.

Jag trivs väldigt bra och har ärligt talat ingen aning om vad jag skulle jobba med om jag inte var lärare, känns inte som att det finns något annat som intresserar mig. Utbildade mig till lärare för att jag ville ha ett roligt jobb som drar in nog med pengar för att hålla på med mitt verkliga intresse, hästar :angel::laugh: