Bukefalos 28 år!

Nån som spelat Riding Star?

C

cissiny

Nämnde det i hästspelstråden men jag antar att den/de som spelat "Riding Star" inte kollat i tråden igen? Så, jag startar en ny.

Vi har Riding Star (1?) till Playstation 1, nyss inköpt begagnat. Tyvärr följde ingen manual med och jag hittade inget på nätet trots att jag sökt mycket... Kollade på tillverkarens hemsida också, där stod lite om Riding Star på CD (buggar) men inget som jag hade nytta av.

Har lite frågor, men framförallt om det går att tävla i dressyr (lättaste programmet) utan att bli utesluten? Kommer bara till inridning i trav, halt, hälsning (fattar inte hur man gör det så där får jag felridning), framridning i trav mot C och sen inga instruktioner... Hur jag än gör blir jag utesluten!

Hilfe!!!!

Tack på förhand! :)

Mvh Cissi (som tycker att det var dyrt med 250:- för beg spel när manual inte var med...)
 
Sv: Nån som spelat Riding Star?

Det är inte så enkelt som att det faktiskt är något permanent fel på spelet då, med tanke på att det är begagnat?
Nu var det iofs många år sedan jag spelade det, men jag är till 99% säker på att det fanns gångarts- och väginstruktioner för hela dressyrprogrammet, jag klarade i alla fall ut spelet.
 
Sv: Nån som spelat Riding Star?

Tack Violator! :)

Sitter och testar lite nu, och i Championship mode eller vad det heter får jag mer vägar och så! Det var när jag och sambon skulle spela mot varandra som det inte alls funkade. Har vi inte fått det att funka ordentligt under helgen så ringer jag företaget som jag köpte av på måndag. Kan ju vara nåt fel när man ska spela mot varandra?

Och har man ändå betalat 250:-...

Mvh Cissi
 
Sv: Nån som spelat Riding Star?

Låter ju helt klart som det är något de borde ansvara för, så hoppas ni får ett nytt spel eller pengarna tillbaka! :)
 
Sv: Nån som spelat Riding Star?

Det är inte så enkelt som att det faktiskt är något permanent fel på spelet då, med tanke på att det är begagnat?
Nu var det iofs många år sedan jag spelade det, men jag är till 99% säker på att det fanns gångarts- och väginstruktioner för hela dressyrprogrammet, jag klarade i alla fall ut spelet.

aa...jo programerings koden i spelet ändrar sig säkert bara för att det är begagnat :banana:

Antingen så gör du något fel eller så är det en bugg i spelet. buggar drabbar inte alla.
 
Sv: Nån som spelat Riding Star?

Du har alltså aldrig varit med om begagnade spel som av en eller annan orsak inte fungerat som den ska (buggar borträknade)?
Jag kan ju inte låta bli att undra vad det då beror på att ett flertal av mina begagnade spel börjat hacka och hoppa över saker först när de använts länge/repats.
 
Senast ändrad:
Sv: Nån som spelat Riding Star?

Du har alltså aldrig varit med om begagnade spel som av en eller annan orsak inte fungerat som den ska (buggar borträknade)?
Jag kan ju inte låta bli att undra vad det då beror på att ett flertal av mina begagnade spel börjat hacka och hoppa över saker först när de använts länge/repats.

Köper inte spel.

Har spelat de spelet när ja va liten har för mig att ja hade samma prblem som ovan ett tag men löste det o d va inte begagnat.
 
Sv: Nån som spelat Riding Star?

*KL*

Tack alla som svarat!
Av någon knepig anledning så fungerar spelet perfekt nu, vi kan spela mot varandra och det har inte hänt igen att anvisningarna försvinner. Har t o m lyckats genomföra hela dressyrprogrammet en gång utan att bli diskad.

Men jag är helt klart på Violators linje - man kan ju tänka sig att en gammal skiva blir repad och att det strular. Jämför en CD-skiva i en skivspelare som börjar hacka (även om jag efter att ha jobbat i skivaffär är rätt klar över att det oftast är spelaren i de fallen).

Jag kommer att behålla spelet men kanske ringer jag ändå till affären som sålde, jag tycker att 250:- var lite mycket när manual inte följde med (vilket inte alls framgick när jag köpte spelet). Dessutom fungerar inte vibrering på den ena handkontrollen som vi köpte från dem.

Mvh Cissi
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp