När är det okej med vita lögner?

Med en annan tråd i tanke, vita lögner är väldigt bra.

''Titta på min mosters kusins dotters barnbarn''
''Åh så söt!''

Tänk om vi skulle svara ''Åh vilken äcklig snorig unge''
 
Vita lögner är bättre än färdigskivat bröd i vissa lägen. Däremot får man väga fördelarna mot nackdelarna lite. I vissa lägen är det bättre att säga sanningen direkt om det är en person som tenderar att bli efterhängsen. "Jag kan inte denna helgen för vi ska iväg - Nä men då kan vi ta nästa helg istället!" och sen blir det bara jobbigt när man måste komma på 500 ursäkter när det är enklare att bli av med dem på första försöket. Om det bara är någon enstaka gång däremot är det guld med vita lögner.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 968
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 950
Senast: Badger
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 839
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp