När är detta köket ifrån?

kolblakkur

Trådstartare
När tror ni detta köket är ifrån? :)
Huset är byggt 1949.

kket2.jpg

kket1.jpg

Sv: När är detta köket ifrån?

Jag hade gissat på att det är original, dvs från 40-talet. Undantaget fläkten och hyllan över som kanske kan vara 70-tal.

Det är säkert ifrån när huset byggdes.
Vårt hus är byggt -48 och detta är originalköket som jag bara snabbrenoverat med färg, nya bänkskivor och vask och ny mosaik:

46822_1591863602157_4552976_n.jpg

skillnaden är ju bara skjutluckorna på snedskåpen som vi har.
Vi ska riva ut köket nästa sommar eftersom det är jäkligt opraktiskt... Låga bänkar och tröga lådor. Charmigt med det gamla, men nu är det dags!

/LL

Original, men de har lackerat om luckor och lådfronter och satt på nya knoppar i samband med renovering, då tillkom också fläkten och den schnyga kryddhyllan.

Liknande trådar

Hemmet Igår och idag såg jag flera näbbmöss i huset, två i köket och ett i sovrummet. Hur får man bort dem på bästa sätt? Gör dem skada?
Svar
6
· Visningar
785
Senast: Mia_R
·
Hemmet Vi har idag en pytteliten altan utan tak. Vi funderar på att bygga om den, göra den större och på med ett tak. Problem: borrhålet för...
Svar
14
· Visningar
847
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 856
Senast: SaraXX
·
Hemmet Jag vill renovera köket och toaletten i min stuga. Men jag vet inte hur jag går tillväga för att börja planera. Jag vill inte bara byta...
Svar
18
· Visningar
646
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka