när är man mogen att köpa häst?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare choo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 4 441
Sv: när är man mogen att köpa häst?

Jag tycker att man i princip alltid ska börja med att ha sin första egna häst i ett stall där det finns erfarna hästmänniskor som man kan lära sig av. Det spelar nästan ingen roll hur länge man har ridit för det handlar ju om så mycket mer. Är man under 15 år tycker jag att man även bör ha hästkunniga föräldrar som är engagerade i hästen.
Man kan förstås inte köpa en ponny åt sitt barn och sedan placera dem i ett inackorderingsstall och tycka att stallägaren ska ta ansvaret.

Liknande trådar

B
Ekonomi & Juridik hej! nu behöver jag lite hjälp här, köpte en häst förr förra hösten av en galopptränare, hästen var en 2årig hingst och jättetrevlig... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 772
Senast: Sammet
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 218
Senast: zolan
·
C
Hästmänniskan Hej! Jag har sedan drygt 2 år tillbaka 2 hästar, ett nordsvenskt brukssto på 3 år och en kallblodstravarvalack på 21 år. 3-åringen...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: lancelot
·
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 527
Senast: Appetax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka