När börja rida igen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare aana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 665
A

aana

Hur snart kan man börja rida stoet igen efter fölning? hur har ni gjort?

Min är beräknad att föla i slutet på maj.
Om allt går bra o som jag har tänkt så ska dom få gå på bete under sommaren och sedan kommer jag börja rida igång stoet då dom stallas in i augusti.
då bör fölis vara runt 2-3 månader, beroende på när det föds.

Det beror ju på vad du menar att rida, Jag rider mina ston tidigt men det är ju beroende på om fölet vill gå med eller tar egna lång turer (en del springer nästan bort) Det är ju viktigt med under laget och inga långa turer i början.
I vilt tillstånd rör sig fölen mera än vad våra tama gör.

Om stoet och fölet mår bra så tycker jag att man kan börja rida så smått efter en månad.

Liknande trådar

Hästvård Bästa Buke! Min tvååring har gått på bete i snart en vecka och har nu börjat få utslag på ena sidan av huvudet och halsen som känns...
Svar
7
· Visningar
757
Hästvård Har en fråga! Min häst har alltid en period på hösten när man inte får röra hennes knän ("bakknän") utan att hon sparkar. Hon vill...
Svar
8
· Visningar
697
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 202
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Kollar här om någon mer haft häst som plötsligt blivit "vätskig" i hålrummen över ögonen. Det är en connemara i fint hull som rids...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: jennylu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka