När började ni tävla?

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare miro
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 295
M

miro

När började ni tävla era islandshästar?Skulle väldigt gärna vilja veta det.Ska snart prova tävla grannens häst.:):):):):idea:

Sv: När började ni tävla?

Den ena tävlade jag första gången på hösten när han va 5 och den andra våren när han skulle fylla 6 :)

Jag köpte Svala när hon var 8a år tävlade henne för första gången när hon var 9.Lycka Till:)

jag har ridit islandshäst sen jag var 11-12 år när jag red in min unghäst som jag fick av mamma, hade bara ridit ponny innan och aldrig varit intresserad av att tävla islandshäst, det var då när jag började rida henne som jag började på riktigt att rida islandshäst, men jag fortsatte att bara tävla hoppning och dressyr på ponny för jag tyckte inte det verkade så roligt att tävla isis. men så köpte mamma en väldigt lovande hingst så då tyckte jag det skulle vara roligt att prova när jag hade en så bra häst, så jag började tävla förra hösten och det har gått riktigt bra :laugh: nu är jag fast och tycker det är jätte skoj så självklart ska du prova.

Jag tävlade en häst jag ridit i 2 veckor en gång (första och kanske sista gången på islandshäst, rider stor häst annars) en granne/bekant skulle dömma på en tävling och hade en häst på träning som behövde tävlingsrutin, han ringe och frågade mig, javisst sa jag och funderade sedan på vad jag lovat....
Men det gick bra, vi vann (behöver jag säga att det var en otroligt BRA häst, jag styrde bara och reglerade tempot:p) Haha, men kul var det:laugh:

Lycka till!!

Jag började tävla min Svalur sommaren 2005 på en lätt tävling. Det gick inte så bra, men vi fortsatte ändå att tävla sen blev det massor av B-finaler och A-finaler för oss.
Ett gott råd till dig är att börja på lätt tävlingar så man får ett litet hum om hur det går till.

:DJag tänkte jag skulle prova en töltgren.Yra är bäst i tölt.

KL.
Jag började tävla Ási när han var 6, då hade vi haft honom ett par månader. Som 8,9 och 10 åring har han varit SM-kvalad och det blir förhoppningsvis några gånger till.
Erro tävlades första gången när han var nästan 5 och ska i höst börja tävlas mer seriöst (om jag lyckas få ner vikten på honom :rofl:
Dalla tävlade jag första gången på i vintras, men hon är lite tävlad innan.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
984
Senast: Ajda
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
597
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 218
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 533
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka