När börjar ni med täcke?

Sv: När börjar ni med täcke?

Min ponny har fodrat regntäcke då det regnar, är det sol går hon utan. På nätterna har hon fleecetäcke om hon är svettig efter ridningen, annars sover hon naken.

Arabstoet som fortfarande går ute dygnet runt har ofodrat regntäcke när det regnar, annars är hon utan. Har börjar sätta lite päls. Tränas för fullt.

Min sköthäst, halvblodsvalack, går in men är också otäckad, även om det regnar. Tränas hårt och tävlas i dressyr på Msv nivå.

Kallblodstravarstoetr som jag rider ibland har aldrig täcke.

Min häst har regntäcke på vid behov nu dvs. när det regnar.
När det är fint väder samt inne om nätterna går hon fortfarande naken. Så småning om får hon gå med ett tunntfodrat täcke alt. med tunt thermotäcke under.

Min 25 åriga ponny går med ett regntäcke som är fodrat med fleece inuti och hästen går med bara regntäcke.

Nu ska de ju bli varmt i helgen och nästa vecka och så.. Men jag tänkte täcka sen när värmen försvinner igen.

Då kommer han ha ett bomullstäcke inne + regntäcke ute.

Valacken som tränas har haft regntäcke på sig de dagar de är skitväder, nu senaste veckan.

Jag började med tunt innetäcke nu i veckan, jag har ca 8 grader i stallet på natten och båda dörrarna öpnna.

De andra har inte behövt täcke ute än, då det fortfarande är ganska varmt, trots regn. Bor norr om Stockholm.

Min har i ca en månade haft ett tunt våffeltäcke på nätterna.vi plockade ur fönstren i stallet tidigare i sommras och satte i myggnät i ställetNu förra veckan satte jag i fönstret i hans box igen.Och vi ska precis till att stänga ytterdörrarna till stallet på nätterna för att slippa att det snålblåser inne.
Han har regntäcke på dagarna när det regnar.. och flugtäcke när det varit soligt..
Han har precis blivit rakad oxå så.

Min häst har gått med regntäcke dygnet runt i nära två veckor, sedan skitvädret började här nere i Göteborg med blåst och regn konstant. Inatt sov de första natten inne och då utan täcke. Täcke ute om det regnar.

jag väntar lite till. här blåser det visserligen en del, men regnet verkar ha dragit nån annanstans, för denna veckan har det faktiskt varit rätt fint väder!
blir det regn o rusk, så åker ett ofodrat regntäcke på!
blir nog ändå till att klippa pållen senare i höst!

När det regnar och är under 15 grader eller torrväder under 10 åker täckena på. Är det under 10 så har de täcken inne också (oisolerat stall).:bump:

Min har regntäcke vid regn, men jag ser att pälsen har börjat föröka sig så det blir väl till att täcka mer snart...

Regntäcke vid kalla dagar och nätter.

Men nästa vecka ska det tydligen bli lite varmare igen.:banana:

De har fleecefodrade regntäcken ute, och bomullstäcken inne.

*kl*

Mitt mkt känsliga fullblod har gått med 100gr täcke i en månad nu. Har bara fleecetäcke inne. Stallet står helt öppet men är ganska varmt eftersom det bor 17 tjurar där också...
Min andra fetknopp går fortfarande utan täcke, men ska iväg nästa vecka när jag får tid och köpa nytt regntäcke till henne.

Bor på Österlen och här har det varit ner mot 6 grader i natt.

Min går fortfarande på bete men vi ska byta stall om nån vecka då ska han få gå inne. Men redan nu har det börjat blivit så kyligt blåsigt och regnigt så han har fått gått med regntäcke de dagar det varit sånt väder!

Augusti var ju katastrof med vädret! Det blåste och ösregnade i slutet, så då åkte regntäcket på.
Nu har inga av hästarna täcken eftersom det är varmt och skönt igen. Men annars täckar jag dem i början på september om jag känner att det behövs.

Och jag täckade på betydligt tidigare i år än vad jag brukar göra. Uppenbarligen får jag fortsätta med det då han brukar få ont i ryggen men nu har han klarat sig. Kanske inte ska ropa hej ännu men han har iaf hållt sig fin/bra längre.

Miss Sixty skrev:
Min häst har haft bomullstäcke i boxen hela sommaren och flugtäcke ute. Nu har hon 200g ii boxen sen 2 veckor tillbaka och ute har hon ett ofodrat regntäcke över innetäcket. Hon är inte specillt känsligt..
Hur kallt har det varit hos dig egentligen??:eek:
Stackare att behöva ha så tjockt redan, burr.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 185
Senast: Cambrie
·
Hästvård Denna eviga fråga...Täcke eller ej! Har börjat tänka om sista året. Har alltid rutinmässigt lagt på ofodrat regntäcke på sena hösten(...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! I min stallplats ingår inte täckesbyte. Så jag vill för enkelhetens skull ha samma täcke ute och inne på min häst i höst och i...
Svar
18
· Visningar
4 526
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 202
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S