När frysmärker man?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Seabaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 946

Seabaz

Trådstartare
När frysmärker man travhästarna?

Ålder ungefär?

Det jag tänker på är att om man gör det för tidigt och hästen växer, blir inte skriften ojämn då?

Sv: När frysmärker man?

Runr ettårs åldern är lagom att göra det.

Vi får nästan alltid kallelsen i januari som ettåring. Men de första märks väl redan i november. Alla blir märkta vid den här tiden så jag tror inte ojämnhet är något problem.

Fast när man märker så tidigt blir siffrorna större när halsen växer och siffrorna blir lättare att se. Titta på någon som är nymärkt så ser du så att det är mindre siffror jmf med en vuxen större hals :idea:

Och i Örebro blir inte frysmärkningen förrens vecka 15-16.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sofia Vikström var tidigare en av alla ryttare som hade fördomar mot travhästar som ridhäst. Att travhästar var hopplösa att utbilda och... 2
Svar
28
· Visningar
1 941
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 079
Senast: cili
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 225
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S