Sv: När kan "valpen" gå i trappor?
mina hundar jag haft har alltid fått gå i trappor så fort dom kan det. Är dom 8 veckor kan det ju va lite svårt...
Men jag har haft både stora och små hundar och stora hundar ska man ju vara lite försiktiga med, men ändå, man kan inte bära omkring en stor hund även om den är valp upp och ner för trappan.
Min kompis åkte bara hiss med sin golden och den fick aldrig gå i trappor. Dom bodde två trappor upp.
Sen gick hissen sönder när hunden var 1-1,5 år... :smirk:
Min kompis pappa fick bära hunden upp och ner! Den vågade inte gå i trappan ens!
Jag hade också hiss och lät min belgare som jag hade då åka i den men vi bodde på tredje våningen så vi brukade gå en trappa upp och en ner och ta hissen från andra våningen istället
Schäfern har dock sprungit själv i trappor upp och ner sedan 12 veckor ålder, och nu snackar vi mååånga lägenhetstrappor. Det är inge fel på den hunden, inte än i alla fall!
Men så är han bara 2,5-3 år nu.
Men även.. det går inte att bära honom upp och ner för trappan.. han är stooor pojke!
Och min lille kines bär jag ibland men han hatar lägenhetstrappuppgångar och har ramlat i trappen en gång så han går ibland om han får springa lös uppför/nedför. Annars bär jag honom, men han är ju så lätt att ta under armen bara