När pengarna inte räcker till..

Virveln

Trådstartare
..att köpa den sadel man helst vill ha :cry: Har fått en Amerigo DJ +3 utprovad på min häst och den låg som en smäck :love: Men det är alldeles för mycket pengar att lägga ut för mig tyvärr :crazy:

Skulle behöva tips av er om vilken sadel som skulle kunna passa i stället, som inte är lika dyr, eller som är lättare att få tag i begagnad :idea:

Sv: När pengarna inte räcker till..

Jag vet hur det känns.. Förbannade sadlar :P De har vett att ta betalt för grejerna!

En sak har jag lärt mig: Se upp med begagnat som sägs vara i nyskick! Råkade ut för det nyligen. En helt ny sadel, inte ens provad. Dyrare, än om jag skulle köpa den i affär! Det är inte lite fräckt att göra så..

Jag är så pass desperat att jag snottar ur mitt fondsparande, till att köpa mig en annan sadel :o

Har du fått sadeln utprovad via Rid In? För de brukar ju ha ett helt gäng med begagnade sadlar. Kolla!

DJ är väl rätt svängd? Kanske du kan hitta en beg. Prestige eller Jaguar istället?

spara, spara... Det gör jag. Som tur är har jag en dressyrsadel att rida i medan jag sparar till en hoppsadel!

Jo, det är via Rid In. Har kollat med de har ingen sådan begagnad just nu i alla fall :(

Har ju en M&N med vid bom, som varit ute på försäljning, skall ta hem den sålänge, så att jag har någonting att rida i alla fall :)

Men Jaguar eller Prestige kanske kan vara ett alternativ - kan ingenting om de sadlarna eller deras bommar - någon som vet:confused:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
934
Senast: Oknytt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 098
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 342
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka