När ska man släppa ut katten igen

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare bladaker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 036
B

bladaker

efter en kastrering?
Ska man vänta tills suturerna är borta?[/B]

Sv: När ska man släppa ut katten igen

Är det ståltråd eller självupplösande sutur? Är det ståltråd bör du vänta tills stygnen är tagna, är det självupplösande sutur bör du väl vänta ca 10 dagar innan katten släpps ut, förutsatt att operationssåret ser bra ut.

Inte ståltråd.
Veterinären sa att suturerna skulle bort inom 14 dagar, men jag funderar på om man ska släppa ut katten innan dess?

Nej, tycker du ska hålla kissen inne tills stygnen är borta och du sett att det läkt fint. Det hade jag gjort i alla fall, utan någon som helst tvekan.

Hon kan fastna och stygnen gå upp. Det finns risk för infektion. Magen är rakad och det är kallt ute...

Med tanke på att hon bott över året i en vedbod så tror jag hon helst vill stanna inne i värmen tills vidare,,,

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har haft problem med getingar på min uteplats. Varje år spreyar jag med radar i hålen i teglet för att de inte ska bygga bo. Det har...
Svar
9
· Visningar
407
Senast: LadySara
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som rubriken säger så har nu vår stallkatt kommit på att han kan döda grannens höns. Hur ska jag få den att sluta? Tror ni det fungerar... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 871
Senast: Inte_Ung
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 506
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Handdukar
  • Bilder från iPhone till Mac
  • Smart watch

Hund, Katt, Andra Djur