När tar ni in?

Sv: När tar ni in?

Alltså grejen är ju att om man bara ger tillräckligt mycket mat till hästarna - i form av bra bete eller tillskott - så fryser de inte. En av mina uppfödningar har aldrig haft mer än något tjockare sommarpäls på vinterhalvåret och han har aldrig visat en tendens att frysa...
Mitt fullblodssto huttrar möjligen om det ösregnar i flera timmar och temperaturen är runt nollan.

När betet tryter brukar jag ställa ut en ensilagebal i hagen, så kan de äta sig mätta även utan gräset.

Håller med ovanstående, tar inte in mina heller...någonsin... Med mat klarar det sig bra precis som alla andra djur.

Förra året hade vi endel hästar ute till mitten av november. Med stödfodring då såklart.

Våra har gått ute sen i maj tror jag,unghästarna gick dock ut tidigare,i april tror jag pga hosta hos den ena.

Satsar på att ha hästarna ute så länge som möjligt!

Liknande trådar

Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
263
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
493
Senast: Mirtai
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 381
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
940
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka