Nät istället för galler

B

Blicken

Såg i senaste ridsport bild på stallinredning med nät isället för stående galler som överdel på boxar.

Någon som har det och vad tycker ni om det?

Sv: Nät istället för galler

Tja, i ett stall där jag stod hade vi Gunnebo-stängsel i stället för boxgaller och det var väl varken bättre eller sämre än något annat. Däremot skulle jag inte vilja ha nät på insidan av träet, det fastnar nog mycket skit där emellan.

Vi har bara krenelerat galler för fönstren, för just där känns det som att det stjäl mindre dagsljus från stallet. Tror säkert att det funkar bra för det verkar ju vara mycket starkare enligt artikeln också, men vårat fönstergaller känns väldigt dammigt emellanåt.

Att de hade det nedtill i boxen blir nog som sagt grymt skitigt, men möjliggör förmodligen klenare plank. Å andra sidan; skaffa BÅDE nät och plank blir nog dyrt så det räcker i vilket fall.

I såfall funderar jag bara på nät ovanför boxvägggen. Nertill har jag murat och precis som ni andra skrivit borde det samlas mycket smuts där.

Jag har nät mot fönstren i det ena stallet . Tycker att det fungerar väldigt bra. Tycker inte att det är lika snyggt som galler, men det släpper in mer ljus som ang skrev.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 642
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 268
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025