Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

TomasN, du är utan tvekan en av de vettigaste män jag vet. Eller, ja, baserat på vad du skrivit här inne då. Du borde ha hundra kvinnor efter dig.

TomasN, du är utan tvekan en av de vettigaste män jag vet. Eller, ja, baserat på vad du skrivit här inne då. Du borde ha hundra kvinnor efter dig.

Tack för den men så bra är det tyvärr inte. ;)

Jag klagar inte för det finns trots allt kvinnor som svarar och jag har träffat några få, senast en date idag faktiskt.

Men som sagt, de flesta jag skriver till svarar inte alls.

Hm måste man redogöra för det?:angel:

Det var jättetrevligt och så men sen vet jag inte. Jag vet inte vad jag själv vill riktigt. Men det var värt det oavsett om det blir något eller inte.

Ja detta med A till B du vet ;)

Nåväl, att vidga sitt kontaktnät genom trevliga middagar etc måste väl nästan hamna på vinstkontot, oavsett :)

kl

Alltså jag blir så trött!! VAD ska man skriva till killar för att få dem att svara på meddelanden eller ens kolla på ens sida. Är mest på mp nu, för där ser man ju bilderna genast, men hur jag än skriver så är det bara tyyyyyyyst! :mad:
Om någon kontaktar mig så brukar jag svara någonting iaf (om de inte bara skriver "hej", typ).

Hur gör ni?? Är det lika för er?

...och jag ser t.o.m bra ut:angel:

Vad brukar du skriva? Du har inte en avskräckande presentationstext?

Jag har helt plötsligt blivit jättepoppis på "min" dejtingsida, oftast hela första sidan full med mail när jag loggar in, (ca 10 st), jag får svar på alla jag mailar till och det är många som börjar maila mig! Vad har hänt?? (jag har samma bild och nästan samma pres som innan) Nu tycker jag nästan det är jobbigt att få för många mail för jag orkar inte skriva med så många... Och kan inte välja några heller för alla verkar trevliga!

Ang min dejt, jag var tvungen att veta så jag skickade ett sms, smsade lite fram och tillbaka och det slutade med att han kom hem till mig i går och kollade på melodifestivalen! Vi hade jättetrevligt, åt god mat, drack vin och pratade massor och han visade en lite "trix" på en gemensam hobby.

Sen började vi pussas och helt plötsligt säger han att han inte ska sova över... Han fortsätter att pussas och säger att han ska gå men jag gör det så svårt för honom. Han fortsätter att pussas och sen går han, står länge och kramas i dörren och sen säger han hej då och bara går? Och jag står fattar ingenting, jag förstår mig inte på killar alls, jag ska bli lesbisk!! :mad:

Du har inte funderat på att fråga varför han inte vill sova över, eller vad som sker?

Vad brukar du skriva? Du har inte en avskräckande presentationstext?

Jag skriver förstås olika saker till olika killar - ofta nåt som handlar om det som står i presentationen.

...och hurudan är en avskräckande presentationstext?
Har skrivit om mig själv och mina intressen och vad jag söker osv. Om det är avskräckande på det sätt jag har skrivit så är väl jag avskräckande då...:crazy::cry::confused:

Jag säger som andra sagt, det är helt individuellt hur en text tolkas. En ytlig text passar många och en djup text passar bara några få.
Det finns så många att välja på vid nätdejting vilket gör det svårt helt enkelt. :grin:

Klart jag frågade men fick bara konstiga undvikande svar...

Dreamboy- vi har träffats innan och då sov han över

Du har inte skrivit för mycket om vad du söker? Killar som skriver ett långt stycke för hur tjejen ska vara hoppar jag direkt...

Du har inte skrivit för mycket om vad du söker? Killar som skriver ett långt stycke för hur tjejen ska vara hoppar jag direkt...

Kan hända att det är så. Har det inte som "krav-form", men kanske kan uppfattas som "för mycket" av någon. Fick ändå beröm för just den biten i min profiltext härom dagen.

Problemet med nätdejting och presentationer tycker jag är att man egentligen vill hitta EN specifik person, men man vill ha en pres som genererar så många mail som möjligt för det är astråkigt att hänga på en dejtingsida om man aldrig får mail... :cool: Jag vet inte om det ens är en motsättning egentligen men jag har upplevt det så när jag varit aktiv på nätdejtingsidor, miljoner mail om att jag har den "bästa" pres de läst... men uppenbarligen har den inte tilltalat den typ av kille jag vill träffa.

Ang. varför man inte får svar på mail så finns det förmodligen hur många olika anledningar som helst, från att man inte stämmer in på något krav (ålder, ort, utbildning etc) eller ser för bra ut (många som inte vågar svara!) eller inte attraherar personen till att hen bara inte orkar, inte hinner, glömmer bort det eller att det är ett mail som är svårt att svara på. Just det sistnämnda har jag upplevt ofta när jag själv får mail, någon skriver ett långt, välskrivet mail, t.ex. en förklaring till vad han gillade med min profil, men det finns inte en enda fråga eller egentligen någon punkt att utgå från och spinna vidare på... Ibland skriver personen igen senare och undrar om han sa något dumt eller varför jag inte svarade och DÅ händer det att vi inleder en konversation för då finns det ju något att svara på. :p

att man inte stämmer in på något krav (ålder, ort, utbildning etc)

Just den där verkar vara en dödssynd för övrigt, jag har ibland fått rent otrevliga svar när jag skrivit till någon som bor någon annanstans än jag gör. Dvs jag har blivit i stort sett utskälld för att jag hör av mig eftersom han bara är intresserad av de som bor i hans stad och det borde jag väl fan fatta (trots att det inte står något om det i profilen). Det är ju helt okej att inte vilja dejta på distans eller ha ett distansförhållande (det vill inte jag heller men hellre det ett tag än att missa något fantastiskt) men det skulle ju kunna vara så att jag precis är på väg att flytta dit eller är där väldigt ofta ändå pga jobb eller familj eller vad som helst...

kl:
Män är mycket konstiga... (eller det är säkert kvinnor med, men jag försöker mig ju inte på att träffa en sådan... ;) )
Började prata med en snubbe på pannkakan igår, han fortsatte prata idag (de har annars haft en tendens att sluta prata med mig), ville gärna chatta istället för att maila via pannkakan, sagt och gjort, jag laddade ner skype och fixade nytt konto, då jag bytt dator och glömt gamla kontons lösenord, började chatta och DÅ försvinner han... :confused:
Kanske berodde på att jag nämnde att jag har barn...
Börjar bli less på det här...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 317
Senast: Palermo
·
Relationer Hej! Jag har börjat dejta en kille. Han är gullig och snäll och så, jag är 33 år och han är 28 år. Är 5 års åldersskillnad för mycket ? 2
Svar
34
· Visningar
2 396
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 031
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 564
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka