Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Det var bara en tanke. Och det inlägg du skrev nu var betydligt lättare och trevligare att läsa! (även om jag föredrar också framför åxå. ;))
Nä men allvarligt, jag föll betydligt mycket mer för fyndiga mail som var bra skrivna! Sen är det ju en annan femma om man tex har skrivsvårigheter, men i många fall(iaf i de mail jag fick) så kunde man se att det bara vara "slarv" vilket jag tycker känns oengagerat. :)

Och som Lorden säger så är det bara i all välmening! Nätdejting är kul och fungerar i många fall utmärkt, så kör på!

(och det handlar inte om att förändra sig, utan skriva på ett sådant sätt att man blir mer "attraktiv" på dejtingmarknaden! :))

För övrigt var det intressant att höra att de grammatiska kunskaperna sitter i könet! Det visste jag inte. Jag skriver så himla sällan med fittan nuförtiden, använder mest andra kroppsdelar. Ofta händerna.

HAHAHAHAHA!!!!! Jag dööör av skratt!! Tusen tack, Lillelorden, du gjorde verkligen min dag!!
:rofl:

*kl*

Jag har precis upptäckt (till min stora förvåning) att jag har en "typ".
Tyvärr är det inte till någon större hjälp, då den är tämligen otillgänglig och svåridentifierad eftersom den inte syns utanpå... men dock.

Hrm..
Menar du den typ du letar efter? Eller den typ du själv är?

Jag har funderat på det, men jag är tveksam till om jag har någon typ.

Eller, dels finns det faktiskt en "typ" som jag tenderar att tycka är väldigt fin och trevlig att se på, men jag vet numera av surt förvärvad erfarenhet att jag inte alls passar ihop med den "typen".

Dels är de flesta av mina vänner och kompisar lite lika sådär, i den likheten passar även min nuvarande partner och och även de flesta som jag rent teoretiskt möjligen skulle kunna leva tillsammans med.

Fast den här sistnämnda typen är liksom ingen typ, jag kan inte beskriva de gemensamma dragen. Jag gillar helt enkelt sådana vilkas närhet jag trivs i.

det där med typ är jätteintressant! Har funderat mycket på det under det senaste året, då så gott som alla jag varit involverad med och kunnat se som potentiell partner har varit snudd på exakt likadana. både personlighetsmässigt och utseendemässigt (dock ej stilmässigt)...

Tyvärr är just den personlighetstypen, trots att de är fina, snälla människor, ett recept på katastrof i relation med mig ;)

Kanske det, men jag har inte "råkat på" min förut, så jag har liksom trott att jag inte hade någon. Eftersom "min typ" inte verkar ha något som helst med utseende att göra så blir det ju lite klurigare...

Funderar...

Jag har en "typ" jag tycker är snygg. Och det finns sådant i utseendeväg som helt diskvalificerar. Men i stort sett är det inte utseendet som är avgörande utan andra kvaliteter.

Intelligens är sexigt. Förmåga att uttrycka sig också. Sådant finns inte på bild men märks i skriven text.

Finns det inget sätt du - för dig själv - kan definiera typen på?

KL

Knepigt detta. Jag mötte en man i söndags som jag fortsatt ha kontakt med.

Han är lång, inte överviktig, allmänbildad, utbildad, har inga lik i garderoben vad jag kan bedöma, bra jobb, vettiga värderingar, verkar trevlig och alldeles lagom engagerad.

Men... han har en lite gnällig röst och en alldeles för liten näsa. Herregud så fånigt.

Jag har också insett att alla män jag hittills fallit för i livet har jag blivit intresserad av efter ett spontanknull. Gärna med lite alkohol inblandat...

Den här mannen har jag fikat och promenerat med och vi ska ses igen. Han ska visa mig en fin utsiktspunkt nära hans stad.

Nu har jag ju ingen oerhörd erfarenhet av att inleda relationer - eftersom jag bara haft en enda i livet. Och jag vet att det tar tid för mig att falla.

Jag tror jag skulle kunna tycka mycket om honom. Men han har ju en sån liten näsa och han är inte det minsta macho, bara trevlig och lite rar.

Ingen aning om vad jag ville med det här. Mer än att rapportera att jag känner mig villrådig....

Min första tanke när jag och nuvarande sambon pratade med varandra i telefon första gången (innan vi träffats) var "vilken mesig röst han har" :D. Nu tänker jag inte alls på det.

Inleds inte alla förhållanden med sex och alkohol? Trodde jag. :o

Att han inte är macho hade jag sett inte bara som en fördel, utan som ett absolut villkor för att ens ta en fika med honom mer än en gång (om det inte är en arbetskamrat så att jag måste stå ut, men då blir vi ju inte ihop).

Liten näsa - jag förstår ditt problem på den punkten. Det är ju en kul grej med nätet jämfört med att snubbla över någon IRL. Man snubblar helt enkelt inte över dem som har fel sorts näsa. ;)

Inleds inte alla förhållanden med sex och alkohol? Trodde jag. :o

Att han inte är macho hade jag sett inte bara som en fördel, utan som ett absolut villkor för att ens ta en fika med honom mer än en gång (om det inte är en arbetskamrat så att jag måste stå ut, men då blir vi ju inte ihop).

Liten näsa - jag förstår ditt problem på den punkten. Det är ju en kul grej med nätet jämfört med att snubbla över någon IRL. Man snubblar helt enkelt inte över dem som har fel sorts näsa. ;)

Ja, jag trodde det var en oslagbar inledning. Men nu är jag 54 och dricker inte alkohol i sällskap längre. framförallt inte med män i tänkbar ålder. Och... tanken har infunnit sig.. vill jag, numera, ha en man som blir berusad och vill knulla? OK om det är just mig han vill göra det med. Men någon som bara drabbas av sitt libido och jag råkar vara där?

Alltså - jag har ju genom åren insett hur sexigt jag tycker det är med en aning muskler.. Macho inre känns föga lockande och jag funderade på vilket ord jag skulle använda. Men "manlig" låter så fånigt och inget i just hans uppenbarelse är speciellt feminint. Bara mänskligt.

Håhåjaja. Vi ses i morgon igen. Detta upptar mer tankeverksamhet än jag hade förutsett. Vad nu det betyder.

Det är inte så konstigt om du blir intresserad efter sex. Under och efter sexet rusar oxytocinnivåerna i taket och det är så spec kvinnor bondar emotionellt med en partner.

Vad det gäller näsan och rösten får jag känslan av att du kanske letar fel för att det känns tryggast att hålla folk lite på avstånd. Kan det stämma? Hur mycket man än vill vara med någon, har man varit singel ett tag så är det bekanta tryggast (läs enklast) och det blir lätt så att man blir velig över huruvida man vill engagera sig med ett öppet sinne eller hålla sig lite på sin kant. Så känner jag iaf.

Håller med tjenixen.

Lägg omkull honom och testa - antingen är det fantastiskt sex, och då blir det ni två. Eller så är det uselt och bara att gå vidare!

:)

Haha, och jag skulle säga precis tvärtom - låt inte hormonerna bestämma om han är partnermaterial, utan ta dig tid att ta reda på om du gillar vad som finns innanför pannbenet först. Sex är absolut en viktig faktor i en relation, men när hormonerna sätter igång är det svårt att bedöma om man faktiskt gillar och respekterar personen egentligen.

Hahaha!

Jooooo!! Det gäller att hitta ett bra ligg!!

:p

Fast det jag menade egentligen var att eftersom tanten litegrann hakar upp sig på näsan så kanske det är viktigare att kolla andra "attribut" först, så kanske näsan får underordnad betydelse sen...

;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 334
Senast: Palermo
·
Relationer Hej! Jag har pratat med en kille på snapchat fram och tillbaka flera månader. Vi har pratat om att träffas och sova ihop,äta middag... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
2 601
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 055
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 669
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka