Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

En timme? Ojdå, han bor i Dalsland, dör är det alltid mer än en timme mellan ställena. Djupa skogar... ;)

Men seriöst :D Orkar man åka mer än en timme om man vill sova ihop och ska upp och jobba nästa dag?? Eller bara sticka över en kväll och umgås.

Jag tycker att max en timme är en rätt bra måttstock. Dessutom - i mitt fall finns det väldigt mycket människor inom en timmes resväg.

Vad får dig att tro att vi två skulle passa ihop?

TOTALT KL!!!

Skapade en egen tråd, då jag inte kände att jag platsade här som gröngöling :) Men fick tipset om att "hoppa in här" så här kommer mitt inlägg i repris, HJÄLP snälla!!
............................
Så där ja...
Efter 1,5 år som singel blev jag för två veckor sedan övertalad av en god vän att skaffa en profil på sidan Happy Pancake.

Och jag säger bara Oh My Good!!
Hur fungerar detta egentligen?!
Jag bor mitt ute i den norrländska skogen, jag ser högst alldaglig ut och har skrivit en presentation som är ärlig med med "glimten i ögat".

Mailen formligen rasar in!
Gissar att många har något sorts "autosvar" när nya personer av rätt ålder/kön dyker upp, men ändå...
Har bara hoppat över alla generella mail och mail med frågor som "KK?", "Ligga?", "Klädstorlek?" osv osv

Har varit på två dater där trevliga, fina män åkt relativt långt till min lilla pyttestad och så har vi tagit en fika och gått en promenad.
Väldigt trevligt och de har verkligen hållit kontakten efteråt osv.

Men HUR FUNKAR DETTA??

Hur många dejter kan man gå på?
Kan man dejta flera samtidigt?
Vilka är de oskrivna reglerna?
Om en person verkar kul/intressant men bor lååååångt bort erbjuder sig att komma och ta en fika - Hur gör man? Kan man inkvartera personen i gästsängen eller?

HJÄLP!!! Snälla kloka buke

/Swat
.......................

Det här är en intressant fråga. Jag tycker så här, för mig är dejtande att jag skriver massa mejl och sen fikar med dem som verkar vara människor jag har något utbyte av. Sen blir det ju fler dejter med vissa eftersom det blir känslor och då gör man upp hur exklusiviteten ska se ut baserat på relationens art. Det krävs så haet många dejter för mig även om jag är kräsen så skulle jag avstå bissa för att jag hade nåt på g med nån annan skulle det ju ta några livstider att få till nåt kärleksrelationsmässigt.
Om jag skulle dejta nån långdistansare så skulle inte jag vilja ta risken med en främling hemma bestämt på förhand. Hotellen är ju uppfunna. För att stå ut med nätdejting så tror jag att det hela måste vara en kul grej bara. Om man förväntar nåt skulle det bli knasigt. Min make är nätdejtar nu och han blir fullständigt livrädd för kvinnor som efter tredje trevliga dejten tror de har en relation. Fast det kanske de har rätt i när man tänker efter..... Jaja att prata innan om vad man vill ha ut av det är ju smart och att vara galet kräsen.

De män som är VIP+ kan kontakta dig även om du inte är betalande medlem och du kan kontakta dem, så du kan ju regga dig och kolla runt, har du tur så hittar du någon trevlig man som är VIP+.

Det är också ganska vanligt att ickebetalande medlemmar har en något kryptisk formulering om att de tycker om glada pannkakor, vilket innebär att de går att hitta på HP. :)

Det här är en intressant fråga. Jag tycker så här, för mig är dejtande att jag skriver massa mejl och sen fikar med dem som verkar vara människor jag har något utbyte av. Sen blir det ju fler dejter med vissa eftersom det blir känslor och då gör man upp hur exklusiviteten ska se ut baserat på relationens art. Det krävs så haet många dejter för mig även om jag är kräsen så skulle jag avstå bissa för att jag hade nåt på g med nån annan skulle det ju ta några livstider att få till nåt kärleksrelationsmässigt.
Om jag skulle dejta nån långdistansare så skulle inte jag vilja ta risken med en främling hemma bestämt på förhand. Hotellen är ju uppfunna. För att stå ut med nätdejting så tror jag att det hela måste vara en kul grej bara. Om man förväntar nåt skulle det bli knasigt. Min make är nätdejtar nu och han blir fullständigt livrädd för kvinnor som efter tredje trevliga dejten tror de har en relation. Fast det kanske de har rätt i när man tänker efter..... Jaja att prata innan om vad man vill ha ut av det är ju smart och att vara galet kräsen.

Haha, skicka din man till mig då :D .....Jag har ingen relation förräns åtm fyra årstider gått ;)

*kl*
Hur går det för er?

Killen jag har daglig (ibland flera gånger per dag) kontDet är liksom hans tur nu, då jag kommit med två förslag som inte passade honom (jo, jag har sagt att det är hans tur...) Jag är ju så nyfiken på hur han är irl då han verkar så trevlig på nätet. Jag vill ju träffas NU för att få veta. ...och men mailen blir mer och mer personliga och avslappnade.

Tror han är alldeles ny i nätdejtingsammanhang och kommer ihåg då jag själv var nybörjare att jag var livrädd för att träffas irl. Det kändes liksom så puckat att på beställning träffa någon som eventuellt kan bli ens partner- även om det förstås är precis vad nätdejting går ut på.
Får nog ge mig till tåls lite till...men snart ger jag honom nog en hint om att jag börjar bli lite otålig.

Tja jag har ju legat lågt, men nu kommit i kontakt med en man som KANSKE har potential:D

Ingen presentation i profilen, men trevliga bilder. Lämplig ålder, lämpligt avstånd härifrån och hästintresserad, dock inom travet då....

Mailar dagligen och han skickar en del flirtar. Skriver rätt trevligt, inte iögonfallande men heller inte illa. Vem vet om det kan bli en dejt med tiden??
;)

Äh, vad drygt! Hatade de där som bara vill ha en mailkompis för att boosta sig själva. Slutade svara om de inte ville träffas och fick till det. Vill du ha en man som aldrig får tummen ur med saker? :o
Ragga vidare är mitt råd. Är det han med hockeymatchen?

Äh, vad drygt! Hatade de där som bara vill ha en mailkompis för att boosta sig själva. Slutade svara om de inte ville träffas och fick till det. Vill du ha en man som aldrig får tummen ur med saker? :o
Ragga vidare är mitt råd. Är det han med hockeymatchen?

Han med handbollsmatchen.

Vill nog inte "dumpa" i det här skedet. Han har ju sagt att han vill träffas och t.o.m föreslagit plats...men inte tidpunkt.
Jag ser ju vad han skriver om sitt liv att han har fullt upp.

Men seriöst :D Orkar man åka mer än en timme om man vill sova ihop och ska upp och jobba nästa dag?? Eller bara sticka över en kväll och umgås.

Jag tycker att max en timme är en rätt bra måttstock. Dessutom - i mitt fall finns det väldigt mycket människor inom en timmes resväg.

Vad får dig att tro att vi två skulle passa ihop?

Tja, sättet som du skriver på gör att man får en viss bild av din personlighet och humor. Jag kan pm:a om du vill veta närmare vad jag menade, men din pm kanske är full för din pm-knapp är osynlig. ( eller har du blockat mig :p )

Han med handbollsmatchen.

Vill nog inte "dumpa" i det här skedet. Han har ju sagt att han vill träffas och t.o.m föreslagit plats...men inte tidpunkt.
Jag ser ju vad han skriver om sitt liv att han har fullt upp.

Äh, svammel ;)
Jag var ju likadan själv om jag inte var jätteintresserad. Man har väl alltid saker för sig, vill man något så gör man plats i schemat. Jag tror att du är lite som en nödutgång. Han har dig för att det är trevligt att ha någon att maila till. Då behöver man ju inte känna sig ensam, man har ju någon om man vill... Men om han är jätteintresserad så vill han väl ses? Och då låter man inte veckorna gå, för varje vecka riskerar han ju att du träffar någon annan som vill träffas irl.

Haka inte upp dig på en person du inte mött, leta vidare under tiden. Om du väntar en månad och sedan blir det inget så har du spillt en månad på ingenting samt byggt upp något romantiskt i hjärnan som inte fanns. Då blir man besviken.
För bästa resultat, behandla detta som ett hästköp! :D denna säljare ville inte sälja, leta nya annonser! :up:

Ps! Vad gör han på dejtingsida om han inte har tid med en fika? Har han fyllt i att han söker en brevvän?

Tja, sättet som du skriver på gör att man får en viss bild av din personlighet och humor. Jag kan pm:a om du vill veta närmare vad jag menade, men din pm kanske är full för din pm-knapp är osynlig. ( eller har du blockat mig :p )

:)

Jag blockar inte nån. Men min PM är inte inkopplad.

Är han lång, sexig och samhällsintresserad? :D

Medellång, sexig kan jag inte bedöma haha :D , men samhällsintresserad och välutbildad samt händig, humoristisk och kan uttrycka sig i tal och skrift. Han har en hemsida där han syns på bild för bedömning. :sneaky:

Men är det inte så att ganska så snabbt vet man om man är attraherad eller inte ?
Jag hade nog inte pallat att dejta nån för att lära känna den om jag inte kände den minsta attraktion för.

Men är det inte så att ganska så snabbt vet man om man är attraherad eller inte ?
Jag hade nog inte pallat att dejta nån för att lära känna den om jag inte kände den minsta attraktion för.

Exakt! På ett ögonblick vet man om man attraheras fysiskt. Det är våra instinkter som på en sekund bedömer om våra gener är en bra match. Ibland kan tycke uppstå efter ett tag, eftersom vi även har högre sinnen som tar längre tid för att besluta sig.
Men fysisk attraktion vet man genast, och känner man att den var 0 så finns det ingen orsak att försöka.

Jag blev förvånad att det var så många om på bild var snygga, och sedan så kände jag ingen attraktion även fast de såg ut som på bilderna. Det hade jag inte trott. Tvärtom vet jag inte, jag träffade ingen som inte var snygg på bild.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 334
Senast: Palermo
·
Relationer Hej! Jag har börjat dejta en kille. Han är gullig och snäll och så, jag är 33 år och han är 28 år. Är 5 års åldersskillnad för mycket ? 2
Svar
34
· Visningar
2 465
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 669
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka