Nathe storlek

ulle.j

Trådstartare
Undrar hur ni upplever storleken på nathe bett? Är de normala i storlek? Jag har 12,5 på mina sprenger bett och undrar om jag ska ha samma i nathe. Jag har två och tredelade sprenger och tänker främst på nathe rak flexistång.

Sv: Nathe storlek

Jag har ett vanligt rakt tränsbett och ett rakt pelham i 10.5 cm och det är samma storlek som hästen har i andra bett.
Dock fick jag ta bort bettplattorna på pelhamet då hästen bara tuggade på dom.....

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
353
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 072
Senast: Sesca
·
R
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 205
Senast: Bufera
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 619
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka