Nationalitet

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Extrem
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 995
E

Extrem

Hej

Jag har funderat på det här med nationalitet och jag kan inte släppa
det.
Jag är dansk men bor i sverige sen 7-8 år tillbaka..
Om vi nu säger att jag kvalar till SM.:D Får jag då inte rida SM?
Men om jag nu rider DM får jag rida SM året efter?
Kan dock inte Danmarks regler men men ...

MVH

Sv: Nationalitet

Från Ridsports hemsida

Tävlingen är öppen för ryttare som har gällande svensk tävlingslicens, är svenska medborgare, eller stadigvarande bosatta i Sverige sedan minst 3 år, räknat från folkbokföringsdatum samt beridna på hos Svenska Ridsportförbundet tävlingslicensierade hästar.

Detta står på dressyren, men jag misstänker att det är samma sak i de andra grenarna, men där kunde jag inte hitta exakt information.

Så har du varit stadigvarande bosatt i sverige sen 3 år tillbaka och har svensk licens och sitter på en häst med svensk licens så får du rida.

Jag har svensk licens och jag tävlar ponny(om det har någon betydelse)

Men om jag nu skaffar dansk licens
+ på ponnyn och rider dm (då får jag väl bara rida regionalt?) och rider dm ochsen året efter får jag rida sm om jag skaffar svenska licenser?

Det blev lite rörigt..

Vänd dig till sv ridsportsförbundet så att du får säkert svar på dina frågor!

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
471
Senast: DeCloe
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
621
Senast: Twihard
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 146
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka